رییس اداره گاز کاشان گفت: مصرف گاز مشترکان شهرستان کاشان در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر هشت درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیرحسین مشجری رییس اداره گاز کاشان اظهارداشت: میزان ۸ درصدی افزایش مصرف گاز در حالی است که تعداد مشترکان امسال نسبت به سال گذشته افزایش سه و نیم درصدی داشت.

او از شهروندان کاشانی خواست که فصل زمستان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا صنایع و کارخانه‌هایی که از گاز طبیعی استفاده می‌کنند به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی دچار محدودیت مصرف نشوند.

رییس اداره گاز کاشان یادآور شد: دمای استاندارد در منزل و اتاق‌ها ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و در اداره، سالن و راهرو‌ها بین ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتیگراد است.

او خاطر نشان کرد: مشترکان با کاهش یک درجه سانتیگراد دما می‌توانند ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مشجری افزود: توجه و رعایت نکات ایمنی و کنترل دودکش در زمان استفاده، حوادث ناشی از گاز را به حداقل می‌رساند.

رییس اداره گاز کاشان گفت: باتوجه به اینکه در تمامی معابر این شهرستان شبکه گاز وجود دارد برای جلوگیری از بروز حواث و قطع گاز، شهروندان قبل از هرگونه عملیات حفاری با این شرکت هماهنگ باشند.

او اظهار داشت: شهروندان کاشانی درصورت قطع گاز و برای انجام هماهنگی‌های لازم می‌توانند با امداد گاز به شماره ۱۹۴ تماس بگیرند.

مشجری با بیان اینکه تمامی روستا‌های کاشان از نعمت گاز بهره‌مند هستند ادامه داد: تنها در اسد آباد برای گازرسانی طراحی انجام شده و در صورت اجرای مصوبه‌های بند "ق" این روستا گازدار می‌شود.

بر پایه مفاد بند "ق" تبصره (۲) قانون بودجه کشور به وزارت نفت اجازه داده شده است تا سقف ۱۰۰ میلیارد دلار در طرح‌های توسعه‌ای میادین مشترک و یا طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی سرمایه‌گذاری کرده و یا مجوز‌های سرمایه‌گذاری را صادر کند.

او خاطر نشان کرد: تمامی جمعیت شهری کاشان نیز از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

شهرستان کاشان نزدیک به ۱۴۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که از این تعداد ۱۰۵ هزار مشترک خانگی و بقیه سایر بخش‌ها هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.