رییس اداره امور منابع آب سقز گفت: تصفیه خانه شماره ۲ با اعتبار هزینه شده ۱۰۰ میلیارد تومانی هم اکنون وارد مرحله بهره برداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عباس جاوید رییس اداره امور منابع آب سقز با بیان اینکه برای انتقال آب هم از تصفیه خانه تا داخل شهر به طول ۶ کیلومتر ۲۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو سرمایه گذاری شده است،گفت: این تصفیه خانه در حال حاضر توانایی تصفیه و تحویل آب پاک به میزان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه را دارد.

او افزود: عملیات ساخت این تصفیه خانه از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده و تاکنون برای اجرای آن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع دولت هزینه شده است.

رییس اداره امور منابع آب سقز بیان کرد: طرح آبرسانی به شهر سقز در ۲ بخش شامل انتقال آب خام بطول ۲۵ کیلومتر و احداث تصفیه خانه به ظرفیت حداکثر ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است که پروژه اولی در اسفند ۹۶ افتتاح شد که با استفاده از آن ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب خام به تصفیه خانه قدیمی این شهر منتقل می‌شود.

جاوید گفت: طرح احداث تصفیه خانه شماره ۲ نیز در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آماده بهره برداری بوده و عقد قرارداد احداث مدول ۲ آن برای رسیدن به ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر ثانیه در دست انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.