دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز گفت: انحراف انگشت شست پا به سمت انگشتان دیگر، مشکلی است که بسیاری افراد از آن رنج می‌برند.

شقایق فولادوند، دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بابیان این که انحراف انگشت شست پا به سمت انگشتان دیگر، مشکلی است که بسیاری افراد از آن رنج می‌برند، گفت:  وقتی که این انحراف زیاد شود در دراز مدت می‌تواند اختلالاتی مانند آرتروز انگشت شست پا را ایجاد کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز افزود:  این مشکل معمولا علل ژنتیکی و اکتسابی مثل پوشیدن کفش‌های جلو تنگ دارد که شست پا را تحت فشار زیاد قرار می‌دهد و باعث تمایل آن به سمت انگشتان دیگر می‌شود.

فولادوند بااشاره به این که شدت آرتروز در دراز مدت ممکن است فرد را تحت عمل جراحی قرار دهد گفت: بنابراین افراد بهتر است در همان ابتدا که متوجه انحراف شست پا شدند از راهکار‌های درمانی مانند پد‌های لای انگشت استفاده کنند.

او افزود: به این افراد که مشکل انحراف انگشت پا دارند توصیه می‌ کنم برای درمان این اختلال، حتما با فیزیوتراپیست مشورت کنند تا با ارائه و آموزش تمرین‌های مناسب، به تسریع بهبود شما کمک کنند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز گفت: تمرینات برای این افراد بسیار ساده است چرا که با انجام دادن کشش انگشت شست در جهت مخالف انگشتان دیگر می توانند عضلات انگشت شست را تقویت  کنند .

فولادوند افزود: به تعویق انداختن درمان انحراف انگشت شست پا ممکن است در دراز مدت باعث درد‌های شدید و اختلالات دیگر شود، بنابراین توصیه می‌کنم این  افراد در اسرع وقت نسبت به درمان ‌این مشکل اقدام کنند و همچنین در انتخاب کفش مناسب بیشتر دقت داشته باشند.

انتهای پیام /ر  .ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.