ابراهیم شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از منطقه‌ای شدن جشنواره شعر و ترانه سوزو (سبزکوه) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اولین جشنواره شعر و ترانه گویشی «سوزو» با حمایت لازم، به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

او افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ادبی استان، معرفی و بهره‌گیری از سبک زندگی، آداب و رسوم موثر و ارزشمند اصالت فرهنگی در فرهنگ بختیاری از محور‌های این جشنواره به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


شریفی اضافه کرد: این جشنواره در موضوعات آزاد، سبک زندگی، آداب و رسوم و اصالت در فرهنگ به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

او، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۱۰ بهمن اعلام کرد و گفت: اختتامیه جشنواره ۱۵ بهمن به میزبانی شهرستان خانمیرزا در دو رده سنی بالای ۳۰ سال و زیر ۳۰ سال برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر با گویش بختیاری در همه قالب‌های شعری ارسال کند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان از ارسال اشعاری که در سایر جشنواره‌ها برگزیده شده‌اند خودداری کنند.

او، آدرس دبیرخانه این جشنواره را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان اعلام کرد و گفت: اجرای مراسم حضوری اختتامیه منوط به شرایط کرونای استان است.

شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس این استان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار