تمرکز یزد بر راه اندازی مجدد واحد‌های صنعتی و تولیدی

استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات صنایع با تعامل مجلس، دولت و بخش خصوصی رفع می‌شود، گفت: رویکرد یزد راه اندازی مجدد واحد‌های صنعتی و تولیدی تعطیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت یزد با اشاره به تعامل و ارتباط بسیار خوب بین بخش خصوصی و دولت در استان یزد، گفت: ما از بستر شورای گفت و گو و سایر ظرفیت‌های قانونی در اختیار مثل کارگروه تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در راستای حل و فصل بعضی از مشکلاتی که بخش صنعت، معدن و بازرگانی در استان داشته استفاده کردیم.

او افزود: همان‌گونه که در این جلسه به این موضوع اشاره شد، نقد‌هایی نسبت به برخی قوانین و مقررات یا ناهماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد که سبب گلایه‌های بخش خصوصی شده است.

استاندار یزد تصریح کرد: نگاه ما در سطح استان افزایش این گفت و گوهاست و خوشبختانه تا به امروز شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت بسیار خوب در استان عمل کرده است و در حال حاضر هم به عنوان شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی، دولت و مجلس جلسات آن برگزار می‌شود.

طالبی ادامه داد: در سطح ملی هم نیاز است که یک مقدار فضای گفت و گو را بین دولت و مجلس پررنگ‌تر ببینیم و نمونه مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد مطمئنا در فضا‌های گفت‌و‌گویی بین بخش خصوصی، دولت و مجلس قابل حل است.

او تأکید کرد: حساسیت مجلس و اهتمام دولت برای رفع این مشکلات چه در حوزه تولید و چه در حوزه صادرات دارد می‌تواند فضای تعامل و همکاری و رشد بخش خصوصی در کشور را فراهم کند.

استاندار یزد گفت: در استان یزد در مسیری هستیم که نه تنها از به مشکل خوردن واحد‌های بخش خصوصی جلوگیری کنیم، بلکه در مسیر به چرخه آوردن واحد‌های تعدیل شده از سال‌های قبل هستیم.

طالبی با بیان اینکه چندین واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در سال‌های قبل دوباره شروع به کار کرده‌اند، گفت: همین دیروز پیگیری‌های لازم در ارتباط با یک واحد تولیدی کاشی در ابرکوه که چند سال تعطیل بوده انجام شده و امیدواریم به زودی این واحد در چرخه تولید قرار گیرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.