تیم‌های استون ویلا و لیورپول امشب (جمعه) در چارچوب رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب دور سوم رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های انگلیس موسوم به اف‌ ای کاپ امشب (جمعه) از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه، ۲ دیدار به طور همزمان برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین بازی استون ویلا در ورزشگاه اختصاصی خود، ویلا پارک، میزبان لیورپول خواهد بود.

با توجه به اینکه لیورپول سه ماه قبل در همین ورزشگاه در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر با نتیجه تحقیر آمیز ۷ بر ۲ برابر استون ویلا تن به شکست داد، حالا در این مرحله فرصت دارد که علاوه بر حذف شیرهای جزیره و صعود به دور چهارم رقابت‌های جام حذفی، انتقام آن شکست تلخ و تحقیرآمیز را بگیرد.

در سوی دیگر میدان، استون ویلا که فصل گذشته به زحمت در لیگ جزیره باقی ماند، در این فصل شرایط بسیار خوبی را دارد و بسیار پر فروغ ظاهر شده است. این تیم در حال حاضر نسبت به تاتنهام و تا رسیدن به جمع ۴ تیم برتر فقط ۳ امتیاز کمتر دارد، در حالی که ۲ بازی معوقه نیز باید انجام بدهد.

شاگردان دین اسمیت که هفته چهارم نتیجه باور نکردنی را برابر قهرمان فصل قبل کسب کردند، باز هم در زمین خود به دنبال برتری برابر شاگردان یورگن کلوپ خواهند بود تا نشان دهند حضورشان در جمع ۱۰ تیم برتر  لیگ جزیره تصادفی نبوده است.

البته شرایط ۲ تیم نسبت به رقابت‌های هفته چهارم لیگ تغییر فراوانی داشته است. استون ویلا که آن زمان در جایگاه دوم قرار داشت اکنون از ۱۵ بازی ۲۶ امتیاز کسب کرده و در رتبه هشتم جای گرفته، لیورپول هم که در رتبه پنجم بود با ۳۳ امتیاز از ۱۷ بازی به صدر جدول صعود کرده است.

ویلا با وجود آن پیروزی باور نکردنی برابر لیورپول، از ۷ مسابقه خود در خانه، در ۴ بازی شکست خورده است که شکست  یک بر صفر برابر استوک سیتی در جام اتحادیه یکی از آن‌ها بود.

لیورپول در شرایطی قدم به ورزشگاه ویلا پارک می‌گذارد که از سه بازی آخر خود در لیگ نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند و در آخرین مسابقه خود روز دوشنبه یک بر صفر برابر ساوتهمپتون شکست خورد.

لیورپول پس از پیروزی ۷ بر صفر برابر کریستال پالاس در روز ۱۹ دسامبر دیگر نتوانسته است  برابر حریفان به پیروزی دست پیدا کند و مشکل تمام کنندگی این تیم در مسابقات نگران کننده بوده است. نتایج لیورپول در بازی‌های خارج از خانه هم ناامید کننده است، این تیم از هفت بازی گذشته خود فقط در یک بازی به پیروزی دست یافته است.

با توجه به اینکه لیورپول در ۲ بازی آینده در لیگ برتر  برابر تیم های قدرتمند منچستریونایتد و تاتنهام بازی خواهد کرد، کلوپ قطعاً تغییرات فراوانی در ترکیب تیمش خواهد داشت و  استون ویلا می‌تواند با استفاده از این فرصت به این تیم ضربه بزند.

نکات آماری

استون ویلا از هفت بازی آخر خود در جام حذفی برابر لیورپول در ۶ بازی شکست خورده است. آخرین پیروزی این تیم برابر لیورپول در این رقابت‌ها به نیمه نهایی سال ۲۰۱۵ در ورزشگاه به ومبلی برمی گردد.

در هر یک از ۳ دوره جام حذفی که لیورپول استون ویلا را از حذف کرده، موفق شده است  به فینال راه یابد. این مسئله در فصل‌های ۸۸-۱۹۸۷ ،۱۹۹۲ -۱۹۹۱ و ۵۶-۱۹۵۵ اتفاق افتاد.

استون ویلا پس از پیروزی برابر لیورپول در نیمه نهایی فصل ۱۴- ۲۰۱۵ سه بازی آخر خود در جام حذفی برابر تیم‌های لیگ برتری را واگذار کرده است، ۱۰ گل خورده و نتوانسته گلی به ثمر برساند.

لیورپول در ۶ بازی آخر خود در جام حذفی برابر تیم‌های لیگ برتری، در ۴ بازی شکست خورده و از دور رقابت‌ها حذف شده است.

استون ویلا و لیورپول هر کدام هفت بار در رقابت‌های جام حذفی به عنوان قهرمانی دست یافته اند. البته  آخرین قهرمانی ویلا  به سال ۱۹۵۷ برمی گردد.

عملکرد لیورپول در جام حذفی با هدایت یورگن کلوپ ناامید کننده است. این تیم یک بار در دور سوم و سه بار در دور چهارم حذف شده است. آخرین باری که آن‌ها به دور پنجم صعود کردند برابر چلسی ۲-صفر شکست خوردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار