مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان گفت: آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته (۱۹دی) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۸ شهر استان اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,حجت الاسلام محمد مولایی ,مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در رابطه با برگزار شدن نماز جمعه در مناطقی با وضعیت زرد و نارنجی، در استان همدان این آیین روز جمعه این هفته در ۱۸ نقطه در شهرستان‌های استان همدان (شهر‌های همدان، مریانج، قهاوند و جورقان) ملایر (شهر‌های ملایر، سامن، ازندریان، جوکار و اسلام شهر آق گل)، نهاوند (شهر‌های نهاوند، فیروزان، گیان)، بهار (شهر‌های بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران) تویسرکان و فامنین با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به لزوم اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، در شهرستان‌های کبودرآهنگ (شهر‌های کبودرآهنگ، گل تپه و شیرین سو)، رزن (شهر‌های رزن و دمق)، درگزین و اسدآباد، نماز جمعه این هفته اقامه نمی‌شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان تاکید کرد: استفاده از ماسک برای نمازگزاران اجباری است و فاصله اجتماعی در صفوف نماز باید تا حد شرعی رعایت شود.

حجت الاسلام مولایی در ادامه از نمازگزاران خواست با همراه داشتن مهر و سجاده شخصی و شستشوی دست‌ها قبل و بعد از نماز، از آوردن کودکان و نیز بردن کفش‌ها به داخل محل برگزاری نماز خودداری کنند.

او یادآور شد: برنامه‌های حاشیه نماز جمعه لغو و خطبه‌ها کوتاه ایراد خواهد شد.

استاندار همدان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: براساس گزارش معاون وزیر بهداشت در ستاد ملی کرونا، تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سیدسعید شاهرخی افزود: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، همدان جزو ۹ استان کشور است که از نظر مهار کرونا وضعیت مطلوبی دارد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.