سهرابی گفت: ۵۴ درصد خانه های استان تهران مقاوم سازی شده و ۴۶ درصد مابقی در برابر زلزله نامقاوم هستند.

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمیدرضا سهرابی مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که این ۴۶% واحد خانه‌های روستایی تهران شامل چند واحد مسکونی هستند و چه برنامه ای برای بازسازی آن ها و اعطای تسهیلات در نظر گرفته شده است؟ بیان کرد: از سال ۸۴ طرح بهینه سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری  را آغاز کردیم، یک میلیون و  ۸۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده اند و در مجموع ۲ میلیون و  ۵۰۰ هزار واحد از ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مقاوم ساز شده اند.
 
وی افزود: از ۲۲۶ هزار واحد در تهران ۱۲۲ هزار واحد مقام هستند، یعنی تقریبا ۵۴% از ۱۰۳ هزار واحد فرسود وجود دارد که اگر زلزله بزرگی که در تهران صحبت اش وجود دارد رخ دهد  ۳۰% از واحد‌ها تخریب خواهند شده و  نزدیک به ۳۰ هزار واحد آسیب دیدگی خواهیم داشت که متاسفانه به این شکل جان ۸۰ هزار از هموطن ما در خطر خواهد بود.

سهرابی بیان کرد: دولت تسهیلات یارانه دار ارزان قیمت با باز پرداخت ۱۵% برای مقاوم سازی تخصیص داده که در حال حاضر این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است که در تلاشیم با کمک دولت سقف این تسهیلات را افزایش دهیم، سازمان برنامه و  بودجه مبلغی را برای کمک به روستاییان در نظر گرفته است، هم اکنون ۹۸ هزار واحد را برای محرومان عملیات بازسازی سازی انجام داده ایم.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که منابعی را هم برای استان تهران ایجاد کنیم، ۱۵۰۰ واحد را پیشنهاد دادیم که سازمان برنامه و بودجه واحدی ۳۰ میلیون تومان را بلاعوض اختصاص دهد، بانک‌ها هم در حوزه ضامن همراه با مسولان باید همکاری لازم را به عمل بیاورند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۲۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خسته نباشید. هیچی دیگه، بیچاره نیمی از مردم تهران، پس اون زمان که مسکن ساخته می‌شد چرا نظارت نکردید
آخرین اخبار