مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به مزیت‌های بیشمار صنعت گردشگری کلیبر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث ‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در جلسه کارگروه گردشگری کلیبر، لازمه تقویت ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان را همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و شهری اعلام کرد و گفت: در این میان همکاری شهرداری کلیبر و اداره برق آذربایجان شرقی با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای پیشبرد طرح‌های مختلف حائز اهمیت است.

او  با اشاره به اینکه مسیر گردشگری شمال آذربایجان شرقی به مرکزیت کلیبر بخش عمده سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت گردشگری را به خود اختصاص داده است گفت: این مسیر یکی از مهمترین مسیر‌های بخش سرمایه‌گذاری استان است، به طوری که طی امسال از میان ۸۷ موافقت اصولی صادر شده در سطح استان تعداد ۳۲ مورد سرمایه‌گذاری در این مسیر قرار گرفته است.

حمزه زاده با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین موضوع موثر در توسعه منطقه شهرستان کلیبر توجه به توسعه گردشگری منطقه است، گفت: براساس سند توسعه گردشگری آذربایجان شرقی مسیر شمالی به مرکزیت شهرستان کلیبر اصلی‌ترین مسیر گردشگری استان است که همواره تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

او با بیان اینکه مسیر دسترسی به قلعه بابک و روستا‌های هدف گردشگری شهرستان کلیبر نیازمند هم‌افزایی بین دستگاهی برای تامین روشنایی است گفت: با توجه به قرارگیری بخش عمده‌ای از اقامت گاه‌های بوم‌گردی در مسیر قلعه دره‌ سی و دره مکیدی، لازم است با همکاری اداره راهداری و شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی  مسیر‌های دسترسی به آن‌ها تامین شود.

او  راه‌اندازی موزه شهرستان کلیبر را منوط به همکاری سه جانبه ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری کلیبر دانست.

حمزه زاده گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین اداره کل میراث ‌فرهنگی برای مرمت و حفاظت بنا و همچنین همکاری در تامین محتوای موزه، اوقاف و امور خیریه برای تامین مکان و شهرداری کلیبر در راستای نگهداری و حفاظت از موزه، می‌توان اقدامات لازم را برای اخذ مجوز موزه آغاز کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.