نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به این که مجلس در راس امور و ریل گذار برای همه مسائل کشور است لذا انتظار می‌رود که مجلس به مقوله فرهنگ در کلان کشور نگاه خیلی عمیق‌تر داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور میدانی مسئولان در مناطق اظهار داشت: مسئولان رده‌های بالا و تصمیم گیر که می‌خواهند برای مسائل کلان کشور تصمیم بگیرند حتما لازم است از نزدیک مسائل را لمس کنند و مشکلات را ببینند و حرف‌ها را بشنوند.

او افزود: با توجه به این که مجلس در راس امور و مجلس ریل گذار برای همه مسائل کشور است لذا انتظار می‌رود که مجلس به مقوله فرهنگ در کلان کشور نگاه خیلی عمیق‌تر داشته باشد.


بیشتر بخوانید


نکونام اضافه کرد: در حا حاضر مقوله فرهنگ در کشور ضعیف است و آن نگاه عمیقی که باید به فرهنگ در ابعاد مختلف باشد وجود ندارد.

او ادامه داد: هر چند که اولویت اکنونی ما مسائل اقتصادی است، اما نباید از مسائل فرهنگی غافل باشیم چرا که انقلاب مبنایش فرهنگ است و از فرهنگ نشأت گرفته است و لذا جا دارد به فرهنگ با نگاه عمیق تری نگاه شود.

نکونام گفت: مجلس اگر بخواهد واقعا نقش آفرین و ریل گذار باشد حتما باید در صیانت از خودش هم جدی باشد، صیانت ایمانی و اخلاقی، صیانت مالی و اقتصادی، صیانت رفتاری نمایندگان در منطقه و صیانت رفتاری در مجلس و با وزرا و مسئولان مهم است.

او افزود: در رابطه با منطقه و صیانت رفتاری باید به چند مورد اشاره کنم، یکی وحدت آرین بودن است، این باید جهت نمایندگان در مناطق خودشان باشد که واقعا به معنای واقعی کلمه وحدت آفرین باشند و این موضوع خیلی مهم است تا بتوانند موثر باشند.

نکونام اضافه کرد: کلان نگر باشند، کلان نگری خیلی مهم است چهار سال به بخشی نگری و جزئی نگاه کردن نمایندگان نگذرانند، بنابراین کلان نگر بودن خیلی مهم است.

او ادامه داد: نماینده مجلس باید وظیفه محور و حدشناس باشد، حد قانونی خودش و کار‌هایی که باید انجام بدهد بداند و تجاوز نکند.

نکونام گفت: فروتنی و کرامت محوری است یکی دیگر از عواملی است که نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند.

او افزود: کمیته صیانت را نمایندگان در مجلس باید جدی بگیرند و نماینده‌ای می‌تواند موثر باشد که از همه آفات و بلایا و خطرات مصون باشد.

نکونام اضافه کرد: در سفر‌های استانی نتیجه محور بودن از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید کسانی مکلف شوند و بررسی و رصد کنند مشکلات و نتیجه سفر‌ها را.

او ادامه داد: مجلس در راس امور است و باید ریل گذار باشد و ما باید الگوی عملی به دنیا ارائه بدهیم که در ریل گذاری‌ها این الگو اعمال بشود و در رأس بودن هم خودش را نشان بدهد.

نکونام به تعامل بین مدیران و مردم اشاره کرد و گفت: نظام باید کارآمد باشد و مجلس در این جهت باید ریل گذار باشد الان این تعامل آن گونه که باید عمقی و عاطفی و ایمان محور و اخلاق محور و کارا و مفید نیست، خیلی در این مسئله حرف زیاد است و من دارم فهرست وار عرض می‌کنم.

او افزود: مجلس در کار‌های بنیادی کشور باید به معنای واقعی ریل‌گذار باشد که یک بخش از این حوزه اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند و همه به عنوان یک ضرورت باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

نکونام اضافه کرد: بخش‌های پایه‌ای نظام که همان ایمان، اخلاق و سیاست دیانتی است و از مسائل مهم و پایه‌ای نظام هستند و نمی‌توان گفت این مسائل فقط وظایف حوزه‌های علمیه و مساجد است، در صورتی که این مسائل به امکانات، برنامه و ریل‌گذاری نیاز دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار