مدیرکل دامپزشکی کردستان از توقیف اتوبوس حاوی ۱۵۰ کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی فاسد در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با هوشیاری بازرسان اداره کل دامپزشکی کردستان و کسب دستور از دادستان مرکز استان با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی، شامگاه چهارشنبه از یک اتوبوس در پلیس راه سنندج - همدان ۱۵۰ کیلو جگر و سایر فراورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد که در گونی و بصورت غیربهداشتی حمل می‌شد، کشف و ضبط شد.

او اضافه کرد: راننده اتوبوس، از کرج محموله را بارگیری کرده بود و قصد انتقال آن را به مغازه‌ای در بازار آصف سنندج داشت که با هوشیاری بازرسان دامپزشکی و همکاری دادگستری و پلیس، از این کار ممانعت به عمل آمد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان به بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان اشاره کرد و گفت: طی بازرسی‌های انجام شده، تعدادی از این مراکز در سنندج به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی حدود ۲۳۰ میلیون ریال جریمه شدند.

او با اشاره به کشف مقادیری گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز در محله حاجی آباد سنندج ،افزود: در مریوان ۲ نفر به دلیل عرضه مرغ زنده به سه ماه حکم تعزیری و تبدیل به حبس به پرداخت هر نفر چهار میلیون ریال جزای نقدی، در دهگلان یک مرغدار به علت جوجه‌ریزی غیرمجاز محکوم به پرداخت ۳۳ میلیون ریال جزای نقدی شد.

او با بیان اینکه در بازرسی از اصناف، یک نفر صاحب واحد عرضه و فروش گوشت قرمز غیرقابل مصرف در سنندج محکوم به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری و فردی دیگر به دلیل عرضه و فروش مرغ فاسد محکوم به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه این تخلفات توسط اکیپ‌های شهرستانی این اداره کشف و به مراجع قضایی گزارش شده است، اظهار داشت: مردم از طریق سامانه پیغام‌گیر ۱۵۱۲ و یا شماره موبایل ۰۹۱۸۳۷۹۲۳۵۰ موارد کشتار غیرمجاز را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.