رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی از دولت درخواست دارد تا معافیت سهم ۲۳ درصدی کارفرمایان در لیست سازمان بیمه تامین اجتماعی لحاظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیت‌الله احمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های ناشی از آن بر بخش خصوصی اظهار داشت: بخش خصوصی از دولت درخواست دارد تا معافیت سهم ۲۳ درصدی کارفرمایان در لیست سازمان بیمه تامین اجتماعی لحاظ شود.

او افزود: معافیت سهم ۲۳ درصدی کارفرمایان در لیست سازمان بیمه تامین اجتماعی از اسفندماه پارسال تا پایان تعطیلی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا برای تمامی صنوف آسیب‌دیده لحاظ و منابع آن از محل ردیف‌های اعتباری دولتی تامین و یا امهال سه ساله برای کارفرمایان در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، بخش خصوصی به ویژه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و اصناف مختلف چشم‌انتظار یاری دولت هستند.

او به بی‌اطلاعی برخی اصناف و اتحادیه‌ها از تخصیص تسهیلات کرونایی به این حوزه اشاره کرد و گفت: برای بهره‌مندی این قشر از فرصت ایجاد شده کنونی، پیشنهاد می‌شود دسترسی لازم برای ثبت اطلاعات اصناف و اتحادیه‌ها ایجاد شود.

احمدی افزود: نداشتن گردش مالی، سررسید چک‌ها، تعطیلی یا راکد بودن بازار از مهم‌ترین مشکلات فعالان زیرمجموعه اصناف و اتحادیه‌ها به‌شمار می‌رود.

او اضافه کرد: به‌همین منظور به‌نظر می‌رسد ادامه پرداخت تسهیلات کرونایی تا پایان سال ۹۹ بتواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.

احمدی ادامه داد: مسوولان دولتی می‌توانند با بخشش هزینه‌های حامل‌های انرژی شامل آب، برق و گاز در طول مدت تعطیلی واحد‌های تولیدی در دوران شیوع ویروس کرونا نسبت به حمایت از بخش خصوصی اقدام کنند.

او، اقتصاد چهارمحال و بختیاری را مبتنی بر کشاورزی، صنعت و خدمات اعلام و تاکید کرد: ضمانت اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات مربوط به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تسریع روند توسعه‌ای استان نقش مستقیم دارد.

احمدی با اشاره به خشک‌سالی‌های ۱۲ سال اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت بخش کشاورزی به علت مشکل در تامین و کمبود جدی منابع آب، کشت‌های سنتی و سختی کار، رشد چندانی نداشته و بیشترین اشتغال‌های جدید در این حوزه به خدمات کشاورزی مرتبط است.

او تصریح کرد: همچنین سهم بخش صنعت به علت رکود صنایع وابسته بالادستی و پایین‌دستی در حال کاهش و جایگزینی با خدمات است.

احمدی گفت: سهم کشاورزی از اشتغال چهارمحال و بختیاری ۱۸ درصد، سهم اشتغال صنعت ۴۰ درصد و سهم خدمات ۴۲ درصد است.

او افزود: متاسفانه هر ساله از سهم کشاورزی و صنعت در اشتغال کاسته و به سهم بخش خدمات افزوده می‌شود.

احمدی اضافه کرد: ضرورت دارد تا با افزایش سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی نسبت به جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها، بازگشت مهاجران قبلی از شهر‌ها به روستاها، رونق روستا‌ها و بهبود وضعیت معیشت خانوار‌های روستایی اقدام شود.

او ادامه داد: رتبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری در سطح ملی ۲۸ بود که با تلاش‌های انجام شده مجموعه دولت و بخش خصوصی این جایگاه به‌تازگی با ۱۸ رتبه رشد به رده ۱۰ ملی ارتقاء یافته است.

احمدی گفت: این رتبه مطابق ارزیابی و پایش عملکرد شورا‌های استانی مبتنی بر آخرین نسخه دستورالعمل ارزیابی و نتایج رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور ارتقاء یافت.

او افزود: در همین راستا و به‌منظور ارتقاء و بهبود عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، نقاط قوت و ضعف در شاخص‌های شناسایی شده به‌صورت اختصاصی از وضعیت پایش این استان شناسایی شد.

احمدی اضافه کرد: تحقق اهداف قانونی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با هدف کمک به بهبود محیط کسب و کار در سطح ملی و استانی جزو مهم‌ترین برنامه‌های این شورا در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار