گروه طالبان از اظهارات اخیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن درباره توافقنامه آمریکا و طالبان استقبال کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان از اظهارات اخیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن درباره توافقنامه آمریکا و طالبان استقبال کرد.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز یکشنبه این هفته در مصاحبه‌ای با تاکید بر ادمه دیپلماسی برای حل مساله افغانستان گفت که هم طالبان و هم آمریکا باید تعهدات شان در توافق‌نامه دوحه را عملی کنند. وی افزوده بود: «توافقنامه امضا شده با طالبان تعهداتی را بر عهده دو طرف گذاشته و اقدامات نه در روی کاغذ بلکه باید به صورت عملی صورت پذیرد.»

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در صفحه توئیتر خود با استقبال از این اظهارات نوشت که در توافقنامه دوحه بین هر دو طرف توافقاتی صورت گرفته و مسئولیت‌هایی بر عهده آنان گذاشته شده‌است که دولت آمریکا به رهبری جو بایدن نیز از این دیپلماسی حمایت می‌کند.

وی افزود که گروه طالبان از طرف خود واضح می‌سازد که دوام دیپلماسی راه خوبی برای حل منازعات است.

محمد نعیم وردک توافقنامه دوحه را «نسخه خوبی» برای حل مشکلات آمریکا و طالبان خواند و افزود که آنها خود را متعهد به این تعهدات می‌دانند و از طرف مقابل نیز خواستار این تعهدند.

توافقنامه میان آمریکا و طالبان پس از دو سال رایزنی در ۲۹ فبروری ۲۰۲۰ در دوحه امضا شد. بر اساس آن، نیروهای آمریکایی ظرف ۱۴ ماه پس از توافق، افغانستان را ترک می‌کنند و طالبان نیز طی این مدت حمله‌ای بر آنان نخواهد کرد. بر اساس این توافقنامه هزاران زندانی طالبان نیز از سوی حکومت افغانستان رها شد و پس از آن مذاکرات بین‌الافغانی آغاز گردید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار