خبرگزاری‌های جهان اوضاع کنونی در پایتخت آمریکا را به پرده‌ای از یک فیلمنامه تشبیه کردند که در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد اوضاع کنونی در واشنگتن مانند پرده‌ای از یک فیلمنامه است که در کتاب تاریخ آمریکا ثبت خواهد شد.

بنا به گزارش این خبرگزاری، اوضاع در واشنگتن به گونه‌ای پرآشوب بود که از ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی در پایتخت فدرال آمریکا مقررات منع رفت و آمد اعلام شد. در حال حاضر، صد‌ها نفر از نیرو‌های نظامی گارد ملی در واشنگتن در صحنه اعتراضات حضور دارند.

نظامیان ایالت‌های همسایه مانند ویرجینیا و مریلند نیز برای آرام کردن اوضاع فرا خوانده شدند. به نظر می‌رسد از زمان استقرار نیرو‌های نظامی، آرامش در واشنگتن برقرار شده است.

نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا از شب گذشته آغاز شده است. همزمان با این نشست، معترضان به نتیجه انتخابات آمریکا در مقابل کاخ سفید تجمع کردند  و سپس به داخل ساختمان کنگره یورش برده و خسارات فراوانی به آن وارد کردند. در این میان چهار نفر نیز کشته شدند. چاک شومر رهبر اکثریت سنا در این خصوص گفت: آنچه امروز در جریان است به عنوان سیاه ترین روزها در تاریخ آمریکا به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار