مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، صیانت از جنگل‌های زاگرس را از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت : احیا و غنی‌سازی جنگل با نهال را در سطح ۱۰۰ هکتار با پیشرفت صددرصدی به اتمام رساندیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ان شالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه منابع طبیعی استان با تلاش بی‌وقفه تیم‌های کارشناسی و جلب مشارکت مردم به دنبال حفظ و نگهداری جنگل‌های استان است، گفت : مراقبت و نگهداری از مناطق احیایی استان در سطح ۳۷۰ هکتار عملیاتی شده و اکنون پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

او گفت : در زمینه شناسایی محدوده، تهیه نقشه، انتشار آگهی و قرق را در ۲۲ ذخیرگاه در سطحی معادل پنج هزار و ۲۸۶ هکتار به منظور حفاظت از گونه‌های ارزشمند جنگلی و ذخایر ژنتیکی عملیاتی کردیم که پیشرفتی ۱۰۰ درصدی داشته است.

 او افزود: عملیات اصلاحی و پرورشی در سطح هزار و ۱۱۰ هکتار انجام شده و اکنون پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه افزود: در اجرای پروژه مدیریت محاوط بذرگیری نیز در سطح ۴۰ هکتار اقدامات خود را انجام داده ایم که پیشرفتی ۱۰۰ درصدی داشته است.

کولانی گفت: صیانت از جنگل‌ها که بستر حیات بشر هستند وظیفه‌ای همگانی است و می‌طلبد تمام آحاد مردم و مسئولان در آن سهیم بوده و دین خود را ادا نمایند که هر خدمتی در این زمینه تضمینی خواهد بود برای زندگی بهتر تمامی نسل‌ها که در مقابل آن‌ها مسئول بوده و هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.