رئیس جمهور آمریکا در فرمانی به وزیر خارجه این کشور دستور داد تا درج نام جنبش آنتیفا را در فهرست گروه‌های تروریستی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که روز‌های پایانی خود را در کاخ سفید سپری می‌کند، در فرمانی به مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور دستور داد تا درج نام جنبش آنتیفا را به عنوان گروهی تروریستی به منظور جلوگیری از ورود اعضای آن به خاک آمریکا مورد بررسی قرار دهد.

ترامپ در نامه‌ای به وزیر خارجه خود گفت جنبش آنتیفا مسئول بی قانونی‌های اخیر بوده است. او با اشاره به آشوب‌های لوئیزویل، کنتاکی و پورتلند گفت از این تراژدی‌ها برای پیشبرد یک دستورکار رادیکالی، چپگرایانه و خشونت آمیز استفاده شده است.

ترامپ در این نامه همچنین تصریح کرد که به دنبال آن است تا تحرکات هر مهاجری که با آنتیفا مرتبط است، محدود شود. طبق قانون فدرال آمریکا، ورود افراد خارجی مرتبط با سازمان‌های تروریستی به خاک آمریکا ممنوع است.

همچنین این فرمان اجرایی ترامپ در حالی صادر شده است که صد‌ها تن از راستگرایان پیش از رأی گیری کنگره آمریکا برای تأیید رأی گیری الکترال کالج (مجمع گزینندگان) در خصوص پیروزی ۳۰۶ بر ۲۳۲ جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به واشنگتن آمده اند.

شب گذشته دونالد ترامپ در حساب توییتری خود از جمعیت هوادارانش که به پایتخت آمده بودند و شعار‌هایی علیه جنبش آنتیفا سر می‌دادند، استقبال کرد.

جنبش آنتیفا به به مجموعه‌ای از گروه‌های جناح چپِ مستقلِ ستیزه جوی ضد فاشیستی در آمریکا اطلاق می‌شود.

در ۱۴ دسامبر، نمایندگان الکترال کالج پس از تصدیق رسمی نتایج انتخاباتی ۵۰ ایالت، جو بایدن را پیروز انتخابات خواندند. ترامپ با ادعای تقلب در نتیجه انتخابات از پذیرفتن آن امتناع ورزید. قرار است مراسم تحلیف بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار