استاندار فارس خواستار توجه بیشتر به اقدامات فرهنگی و نظارتی با هدف کاهش هرچه بیشتر تصادفات رانندگی در این استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت آلله رحیمی در جلسه راهبری تصادفات و ترافیک استان با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه ترافیک و کاهش آمار تصادفات گفت: اثر گذار‌ترین عوامل برای کاهش میزان تصادفات، امور فرهنگی و نظارتی است ودر همین خصوص انتظار می‌رود تا با بهره گیری از همین مفاهیم تلاش بیشتری در کاهش تصادفات انجام گیرد.

او با اشاره به وسعت راه‌ها و تعدد مراکز جمعیتی استان، بیان کرد: به نسبت پراکندگی جمعیتی و حجم تردد‌های بین جاده ای، آمار تصادفات و تلفات قابل تامل است و خوشبختانه در چهار سال گذشته تلاش‌های خوبی در کاهش تصادفات برون شهری انجام گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس توسعه راه‌ها، حذف نقاط حادثه خیز و اموزش را از جمله عوامل موثر در این کاهش عنوان کرد و افزود: برای کاهش عوامل خطر آفرین در تصادفات، باید راهکاری پیش بینی شود و در این خصوص حتی بهینه سازی راه‌ها نیز موجب افزایش سرعت و به دنبال آن افزایش تصادفات شده است.

رحیمی در ادامه حذف تقاطع‌های هم سطح و تامین روشنایی جاده‌ها را از دیگر راهکار‌ها برای کاهش آمار تصادفات عنوان کرد ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌های متولی باید به تناسب اعتبارات خود برنامه‌های مشخصی در حوزه ترافیک داشته باشند وبا نزدیک شدن به ایام پایانی سال، حجم تردد‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار