معاون اول رییس جمهور گفت:سواحل مکران نعمتی بزرگ است که می تواند علاوه بر توسعه ملی و توسعه استان سیستان و بلوچستان، به توسعه کشورهای منطقه نیز کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز در بدو ورود به فرودگاه چابهار در گفتگو با خبرنگاران، استان سیستان و بلوچستان را از استان های پرظرفیت کشور برشمرد و گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت های متعدد، این استان با موانع زیادی در مسیر توسعه روبروست که باید با سفرهای متعدد مسئولین، این ظرفیت ها در جهت پیشرفت و توسعه استان استفاده شود.

معاون اول رییس جمهور از دریای عمان و سواحل مکران به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان نام برد و گفت: سواحل مکران نعمتی بزرگ است که می تواند علاوه بر توسعه ملی و توسعه استان سیستان و بلوچستان، به توسعه کشورهای منطقه نیز کمک کند.

او با یادآوری اینکه طرحها و کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان در دست اقدام است خاطرنشان کرد: گازرسانی به استان و احداث راه آهن چابهار به زاهدان و ساخت بزرگراههای مختلف در دستور کار قرار دارد که امیدوارم شاهد سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح ها باشیم.

جهانگیری با اشاره به برنامههای سفر ۲ روزه خود به سیستان و بلوچستان افزود:نشست ستاد توسعه سواحل مکران در چابهار برگزار و از پیشرفت طرح های توسعه مطلع خواهیم شد.

او  افزود: جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان نیز فردا در زابل برگزار خواهد شد و جلسه ای نیز با مردم، مسئولین و نهادهای مدنی در زاهدان برگزار خواهیم کرد تا به بررسی مسایل و مشکلات استان بپردازیم.

 وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار