معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: وزارت راه پیشنهاد افزایش نرخ تسهیلات ساخت مسکن را ارائه داده که امیدواریم این مصوبه در شورای پول و اعتبار تصویب شود.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه پیشنهاد ما برای افزایش نرخ تسهیلات در رابطه با موضوع ساخت است گفت: این پیشنهاد امروز در شورای پول و اعتبار بررسی و تا پایان امروز نتایج آن اعلام می شود.

سازندگان مسکن امید تازه‌ای می‌یابند

او همچنین درباره کاهش نرخ سود آن هم گفت: نرخ سود مبحث جداگانه‌ای است و هر نوع تسهیلات با نرخ‎های یارانه‎ای آن در بخش‎های دیگر تصمیم‎گیری می‎شود.

معاون وزیر راه‎وشهرسازی اظهار کرد: پیشنهاد ما تنها در رابطه با افزایش تسهیلات ساخت بوده که از طریق آن بتوانیم توان مالی سازندگان را افزایش دهیم.

محمود زاده توضیح داد: این تسهیلات در رابطه با طرح‌های حمایتی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر و سایر پروژه‌های مسکنی دولت بوده و هنوز در رابطه با ساخت پروژه و طرح های آزاد تصمیم گیری نشده است.


بیشتر بخوانید


براساس این گزارش وزارت راه‌وشهرسازی روز گذشته اعلام کرد: سقف تسهیلات مسکن افزایش خواهد یافت و امروز ۱۷ دی در جلسه‌ای درخصوص افزایش رقم تسهیلات مسکن تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این جلسه در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن و همچنین میزان این افزایش تصمیم‌گیری خواهد شد. یکی از موضوعات مطرح شده در این حوزه افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن ملی (طرح اقدام ملی مسکن) از رقم ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و موضوع دیگر در خصوص کاهش سود این تسهیلات برای سازنده‌ها از ۱۸ درصد به ۱۲ درصد است. قرار است در صورت نهایی شدن این تصمیم مابه‌التفاوت سود ۱۲ درصدی تا سود ۱۸ درصدی از سوی دولت به شبکه بانکی پرداخت شود.

براساس این گزارش هم اکنون با تشدید قیمت‌ها در حوزه بازار مسکن و از سوی دیگر  با توجه به رشد چشمگیر مصالح ساختمانی از جمله فولاد، سیمان و میلگرد میزان ساخت وساز بسیار کاهش یافته است  به طوری که آمارها نشان می‌دهند که بسیاری از سازندگان در این حوزه تغییر شغل داده‌اند و بسیاری از سازندگان معتقد هستند که قیمت تمام شده ساخت مسکن بسیار افزایش یافته و دیگر ساخت مسکن با این قیمت‌ها به صرفه نیست.

هم اکنون قیمت فولاد، میلگرد و سیمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه ساخت‌وساز شده است و امید است با تصویب افزایش نرخ تسهیلات بخشی از مشکلات این حوزه کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار مسکن ، وام مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی۱۲۵۴
۰۰:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
مبلغ را افزایش دهند مبلغ قسط هم افزایش پیدا می‌کند
آیا جوانی که تازه ازدواج کرده میتواند از عهده آن برآید؟
برای دریافت ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن به بانک مراجعه کردم
ابتدا باید ۱۸ میلیون تومان اوراق خریداری کنم که دیگر پول آن برنمی گردد
سند را بین زوج ۳ دنگ تقسیم کنیم حدود ۷۰۰ هزار تومان
باید سقف اجرا شده باشد و از طرفی باید از شهرداری عدم خلافی بگیریم و ...
خلاصه دست آخر می‌خوام ۹۵ میلیون تومان وام مسکن به دستم برسه
۱۲ سال هر ماه ۲ میلیون تومان قسط بدم میشه ۲۸۰ میلیون تومان
بهره وام حدودا ۲۲ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۷ دی ۱۳۹۹
کسی ک فکر بیچاره ها نیست که.
با این اوضاع اجاره خانه های بالا بالا.
همه شدن سردرگم.
کی به فکر خدا کی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سلام من یک جوان 30 ساله هستم وام مسکن یکم باز کردم سال 97 ، اون موقع قیمت خونه در شهرستان ما متری 2 الی 2.5 میلیون تومن بود من میتونستم با 40 میلیون وام 20 متر خونه بخرم در صورتی که در سال 98 قیمت خونه در شهرستان ما شد 10 میلیون ! و ما همچنان در آرزوی خونه خریدن! اگه میشه پیگیری کنید که چرا وام مسکن یکم رو افزایش نمیدن بخدا به هزار امید رفتیم و حساب باز کردیم! اون پول رو سکه خریده بودم کلی سود میکردم! من دنبال سود نیستم دنبال یه سرپناه هستم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ دی ۱۳۹۹
تو رو خدا به فکر ما جوان ها هم باشین
آخرین اخبار