معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری مسابقه مصرف منطقی آنتی بیوتیک‌ها و پیشگیری از مسمومیت‌ها در ایام همه‌گیری کرونا ویژه دانش‌آموزان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جبرئیل موفق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  مسابقه مصرف منطقی آنتی بیوتیک‌ها و پیشگیری از مسمومیت‌ها به منظور فرهنگ‌سازی سلامت و ارتقای دانش مصرف منطقی دارو، سلامت خانواده و جامعه و پیشگیری از مسمومیت‌ها از ۱۰ دی ماه برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه دوره اول و دوم و ابتدایی راه اندازی شده است و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد.

او افزود: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک و خطرات مصرف بی‌رویه آنها، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در بیماری‌های ویروسی، هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها در کودکان و پیشگیری از مسمومیت ناشی از شوینده‌های خانگی از جمله محور‌های این مسابقه علمی به شمار می‌رود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نحوه اجرای مسابقه به صورت پاسخگویی به سوالات چهار گزینه‌ای از طریق سایت معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش است و محتوای مسابقه به صورت ۱۰ اسلاید حاوی پیام‌های علمی وآموزشی در نرم افزار شاد بارگذاری شده است.

موفق بیان کرد: به ۱۰۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جوایزی اهدا می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.