در جلسه روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های گلستان سند تحول قضایی ابلاغ و راهکار‌های اجرای بهتر آن بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مدتی است اجرای سند تحول قضایی  آغاز شده و بخشی از تحولات و چابکی دستگاه قضایی نتیجه اجرای آن است.

هاشمیان افزود: اجرای بی کم و کاست این سند، کیفیت خدمات قضایی به مردم را بهبود و عدالت قضایی را تحقق می‌بخشد.

او گفت: کیفیت آرا و کاهش زمان رسیدگی دو محور کلیدی است که در سند تحول قضایی دنبال می‌شود و همه قضات مکلفند در نشست‌های قضایی برای بهبود آرا و کاهش اطاله دادرسی هم اندیشی شود.

هاشمیان تاکید کرد: باید مردم تحول و دگرگونی ناشی از سند تحول قضایی را در ورود به دادگستری حس کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان مبارزه با فساد و حفظ بیت المال را یکی از محور‌های مهم سند تحول قضایی برشمرد و افزود: در صورت تعلل دستگاه‌ها برای شکایت از کسانی که امور عمومی و حقوق عامه را تضییع می‌کنند، دادگستری علاوه بر برخورد با دست اندازان به بیت المال و نقض کنندگان حقوق عامه، برای مدیران دستگاه‌هایی که در گزارش تخلف کوتاهی می‌کنند نیز پرونده قضایی تشکیل می‌دهد.

هاشمیان گفت: نگاه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از سرمایه‌گذاری، خدمات قضایی بر بستر الکترونیک، توجه به ارائه خدمات غیرحضوری و مبارزه با فساد در تمامی حوزه‌ها از جمله مهم‌ترین بخش‌های سند تحول قضایی است که اجرایی و عملیاتی کردن آن نیازمند تلاش و همت جهادی همه کارکنان قضایی و اداری دارد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.