کارشناس مسائل امنیتی عراق درباره جابجایی تروریست‌ها در مرز سوریه با این کشور تحت پوشش نظامیان آمریکایی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «عبدالمنعم الساعدی»، کارشناس مسائل امنیتی عراق، درباره جا به جایی گروهک‌های تروریستی در مرز دو کشور عراق و سوریه تحت پوشش نظامیان آمریکایی و تلاش برای برهم زدن ثبات این کشور هشدار داد.

او گفت: آمریکا قصد دارد ثبات عراق را برهم بزند و تلاش دارد این مسئله را در شورای امنیت به ثبت برساند لذا به ورود تروریست‌ها از سوریه به عراق و بالعکس روی آورده است.

الساعدی افزود: نوار مرزی هرچند از سوی نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی امن شده است، اما همچنان از سوی نیرو‌های آمریکایی نقض می‌شود و بدون هیچ رصد یا محاسبه‌ای تروریست‌ها به کشور وارد یا خارج می‌کند.

این کارشناس امنیتی خواستار تشدید نظارت امنیتی بر مراکز و مناطق حضور نظامیان آمریکایی است و این کار را مانعی در مسیر نفوذ تروریست‌ها به ویژه در مناطق غربی، الجزیره و موصل خواهد بود.

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان الحشدالشعبی از شکست هجوم تروریست‌ها به نقطه نظارتی ارتش در حلوان در شمال شرق دیاله خبر داد. این فرمانده اعلام کرد که در این حمله تروریستی یک سرباز عراقی زخمی شد و نیرو‌های امنیتی تروریست‌هایی که به سمت بیایان فرار کردند را تحت تعقیب قراردادند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز از کشف و ضبط انبار تسلیحاتی تروریست‌های داعش در سنجار خبر داد و اعلام کرد که تسلیحات مختلفی از جمله خمپاره، بمب انداز، موشک و بمب در مخفیگاه تروریست‌ها کشف شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس ارتش عراق اعلام کرد در چارچوب گفتگو‌های راهبردی که بین بغداد و واشنگتن انجام شده، طی روز‌های آینده بیش از نیمی از نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.

این در حالی است که فراکسیون‌های مختلف پارلمان عراق بار‌ها درخصوص اجرایی نشدن مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از سراسر کشور به دولت تذکر داده‌اند و خواستار تسریع در اجرای آن هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار