در راستای اجرای طرح کوچ در استان:

۳۰ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی چاق هستند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح کنترل وزن و کاهش چاقی در استان، ۳۰ درصد دانش آموزان پایش شده، دچار اضافه وزن و چاقی بودند.

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در راستای اجرای طرح کوچ، دانش آموزان استان سنجش شدند که ۳۰ درصد از دانش آموزان پایش شده، دچار اضافه وزن و چاقی بودند.

او در ادامه با اشاره به اینکه این طرح در همه مقاطع تحصیلی استان انجام شده است گفت: یکصد و ۲۵ میلیون تومان برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

واقعی افزود:برای اجرای بهینه این طرح و اثرگذاری بیشتر، محتوا‌های آموزشی در سطح استان تولید شده است که برای استفاده، در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:حضور در منزل، عادات غذایی نامناسب و کم تحرکی افراد، باعث مشکلات زیادی برای افراد می‌شود که تبدیل عادات نامناسب به عادات مفید، از اهداف اجرای این طرح است.

او در خصوص فعالیت‌های بدنی در زمان کرونا گفت:با توجه به حضور دانش آموزان در منزل، فعالیت‌های بدنی آن‌ها کاهش یافته است و همین امر سبب شده است تا دانش آموزان دچار اضافه وزن و چاقی شوند.

واقعی با اشاره به اینکه این طرح از ۲۶ مهر ماه در استان انجام شده است، تصریح کرد:در مقایسه با سایر استان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته، دارای بیشترین دانش آموز لاغر و خیلی لاغر هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار