دونالد ترامپ علنا سوء استفاده از اختیارات قانونی را مسیر ماندن دوباره خود در کاخ سفید دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا که به نظر نمی‌رسد از ادعای تقلب انتخاباتی خود خسته شده باشد، آشکارا از سوء استفاده از قدرت برای تغییر نتیجه انتخابات و ابقا در کاخ سفید می‌گوید.

دونالد ترامپ در آستانه جلسه سرنوشت ساز سنا در تائید آرا الکترال انتخابات سوم نوامبر علنا اعلام کرد اگر معاونش بخواهد می‌تواند او را پیروز انتخابات کند. در پیامی توئیتری ترامپ صراحتا عنوان می‌شود: اگر پنس مطابق میل ما اقدام کند، ما پیروز خواهیم شد.

رئیس جمهور آمریکا دیگر ایالت‌ها را نیز با خود در ادعای تفلب انتخاباتی هم مسیر کرد و نوشت بسیاری از ایالت‌ها می‌خواهند اشتباهی که در تأیید تعداد نادرست و حتی جعلی (آرا) مرتکب شده اند و از سوی قانونگذاران ایالتی تائید نشد، را ملغی کنند. مایک می‌تواند آن را بازگرداند!

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد مایک پنس به دونالد ترامپ اعلام کرده است نمی‌تواند مانع از تایید پیروزی جو بایدن در کنگره شود. بر این اساس، پنس علی رغم اصرار ترامپ حاضر به مداخله در روند تایید پیروزی بایدن در مجلس سنا نشده است. اما ترامپ می‌گوید معاونش در رد نتیجه انتخابات با او همراه و همدل است.

مایک پنس، معاون ترامپ در واقع رئیس مجلس سنا نیز محسوب می‌شود و ترامپ در سخنرانی خود در ایالت جورجیا نیز با اشاره به این موضوع از پنس خواست در تغییر نتیجه انتخابات به نفع او کمک کند.

نقش معاون رئیس جمهور در ریاست جلسه ۶ ژانویه معمولاً یک نقش تشریفاتی است که از سوی قانون فدرال ۱۸۸۷ معروف به قانون شمارش انتخاباتی اداره می‌شود. خواست جمهوری خواهان از قاضی، ابطال این قانون بود. این دادخواست نتیجه تلاش‌های جمهوری خواهان در چندین ایالت مهم برای لغو پیروزی بایدن بود، زیرا ادعا می‌شود پیروزی او با تقلب گسترده همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار