استاندار قزوین گفت: صیانت از منافع اجتماعی از رسالت‌های مهم اوقاف محسوب می‌شود و ارزش‌های نهادینه شده در وقف، ارتقای سطح مشارکت‌های اجتماعی را در پی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در دیدار حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: ارزش‌هایی که در وقف نهاده شده کاملاً با ارتقای سطح مشارکت‌های اجتماعی در جامعه منطبق است بنابراین ترویج ارزش‌ها و صیانت از منافع اجتماعی می‌تواند از رسالت‌های مهم این سازمان باشد.

جمالی پور گفت: اوقاف نهادی برآمده از ارزش‌های دینی ما است و باید از ظرفیت آن برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی به نحوی مطلوب‌تر بهره برد.

وی اضافه کرد: رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد وحدت، همدلی و دستگیری از محرومان بوده و در چند ساله اخیر رویکرد این دستگاه برای محرومیت زدایی و مشارکت چشمگیر در رزمایش‌های مؤمنانه بسیار قابل تحسین است.

جمالی پور بر تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید با کارکرد‌های وقف به خوبی آشنا شوند تا شاهد مشارکت بیشتر جامعه در این خصوص باشیم.

استاندار اظهار داشت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از رسانه‌ها و همچنین ائمه جمعه و جماعت در خصوص وقف باید پررنگ‌تر از گذشته دنبال شود تا فرهنگ وقف در سطح جامعه به شکل ملموس‌تری نهادینه گردد.

استان قزوین در مجموع ۷۵۷ موقوفه منفعتی دارد که شامل ۳۰ هزار رقبه می‌شود و بالغ بر ۵۰۰ موقوفه نیت سیدالشهد (ع) دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.