رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : مقابله با کووید ۱۹ و ریشه کنی و قطع کامل زنجیره انتقال این بیماری نیازمند رعایت دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : بیماری کووید ۱۹ و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سیر معکوسی باهم دارند هرجا مردم دستورالعمل های بهداشتی را نادیده گرفته اند شاهد اوج گیری ویروس کرونا بوده ایم و هرجا موازین بهداشتی از سوی مردم به خوبی رعایت شده شمار مبتلایان کاهش داشته است.

او گفت : هم اکنون پایگاه‌های سلامت در مرز‌ها مستقر است و تمامی مسافران ورودی از ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان از لحاظ بیماری‌های ویروسی پایش و غربالگری و از ورود بیماران و افراد دارای علامت به کشور جلوگیری می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: از ابتدای همه گیری بیماری کووید ۱۹ در قصرشیرین تاکنون ۴۳۰ نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۰ تن فوت کرده اند و هم اکنون بیمار بستری در بیمارستان الزهرا (س) نداریم.

منصوری ادامه داد: از کلیه افراد دارای علایم بیماری می‌خواهیم که به مرکز ۱۶ ساعته مراجعه و آزمایش انجام دهند، چون نمونه گیری رایگان است و با شناسایی بیماران و رعایت قرنطینه و جداسازی فرد بیمار شاهد قطع زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا خواهیم بود.

او گفت: طرح شهید سلیمانی با موفقیت در این شهرستان اجرا شد که در این طرح ۱۰۰ درصد مردم علیه ویروس کرونا غربالگری شدند.

منصوری گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی تا اسفندماه امسال ادامه دارد و از طریق سامانه ۴۰۳۰ نیز غربالگری افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای ادامه دارد.

او از مردم خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همچنان ستاد کرونا را یاری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.