معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با بروز و شیوع بیماری کووید ۱۹ از یک سال پیش، توجه به اهمیت غیرقابل انکار تغذیه در پیشگیری و کنترل این بیماری مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در دی ماه هر سال، بسیج ملی آموزش تغذیه با موضوعات مهم و شایع در سراسر کشور برگزار می‌شود، امسال همچون سال‌های پیش، برگزاری فعالیت‌های مرتبط با این بزرگداشت، از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ دی ماه ۹۹ و با عنوان "تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا" در سراسر کشور، با راهبری دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت برنامه ریزی و ابلاغ شده است.

او گفت : انجام فعالیت‌های آموزشی هدفمند، هم سو و هماهنگ در سطح کلیه واحد‌های ارائه خدمت از راه‌های گوناگون و با درنظر گرفتن شرایط خاص ایجاد شده بیماری کووید ۱۹، به منظور آگاه سازی بیش از پیش آحاد مختلف جامعه، هدف اصلی برگزاری این سالانه‌ها است.

شکیبا افزود : در این زمینه، یک سری از پیام‌های تغذیه‌ای به همراه پوستر مرتبط و با هدف استفاده در فعالیت‌های آموزشی همکاران کارشناس تغذیه و مراقبین مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به جهت همسو بودن تمام فعالیت‌ها طراحی و در اختیار قرار داده شده است.

او افزود : "از یادنبریم که، نگهداشت تندرستی و بهداشت جامعه، وظیفه فردی بوده و نتیجه آن به خود ما برخواهد گشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.