بیماری که ماه‌ها در کما به سر می‌برد و خانواده‌اش تصمیم گرفته بودند با مرگ خود خواسته به زندگی‌اش پایان دهند، از چنگال مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شهروند آمریکایی که ماه‌ها در کما بود درست یک روز قبل از اینکه خانواده اش تصمیم بگیرند به زندگی او با مرگ خود خواسته پایان دهند، به هوش آمد. لیزا مارتین که به عنوان بیمار معجزه گر توصیف شد، پس از ماه‌ها درمان ویروس کرونا و ۴۰ روز در کمای پزشکی بودن یکباره به هوش آمد.

یکی از بیمارستان‌های ایالت جورجیای آمریکا در پستی در صفحه فیسبوک خود نوشت: سفر شگفت انگیز او شامل ۵۹ روز با دستگاه تنفس و ۴۰ روز در کما بود و او از سکته مغزی در لوب پیشانی جان سالم به در برد.

بر اساس این پست مجازی، پس از این مدت پزشکان با خانواده مارتین تماس گرفتند و خواستار تصمیم گیری در مورد برداشتن دستگاه‌های حمایتی از آن‌ها شدند. خانواده ترجیح دادند ۱۱ روز صبر کنند تا در مورد آنچه باید انجام شود به توافق برسند. اما به نظر می‌رسد که مارتین نظر دیگری در مورد آن داشت، در روز یازدهم از کما خارج شد و با چشم به دنبال همسرش گشت و دست خود را حرکت داد.

این بیمار پس از نجات از مرگ برای دریافت درمان و توانبخشی به دو بیمارستان دیگر اعزام شد تا مجدد راه رفتن، صحبت کردن و غذا خوردن را یاد بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.