متقاضیان فاقد پرونده و اطلاعات در طرح ملی مسکن استان چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای تأمین مسکن استان، از حذف متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که بعد از ثبت نام در سامانه هیچ گونه اقدامی برای تشکیل پرونده انجام نداده‌اند، خبر داد.

او گفت: حذف متقاضیانی که برای تشکیل پرونده، تکمیل اطلاعات و واریز وجه هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند، با اعلام قبلی از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مصوبه شورای تأمین مسکن استان انجام می‌شود.

مقصودی افزود: با حذف این تعداد متقاضی، شهر‌های دارای ظرفیت معرفی و با اعلام سراسری توسط وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام مجدد دی ماه امسال در این شهر‌ها به صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی به کمبود زمین در تعدادی از شهر‌ها نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت مشخص شده طبق برنامه، در برخی شهر‌ها از طریق الحاق به محدوده شهری با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان و یا از طریق زمین مازاد دستگاه‌ها این محدودیت برطرف خواهد شد و در شهر‌های با تعداد متقاضی کم همچون کیان، بلداجی و باباحیدر نیز به دلیل نبود زمین برای طرح، ثبت نام متقاضیان به شهر‌های مجاور یعنی شهرکرد، بروجن و فارسان منتقل می‌شود.


بیشتر بخوانید


مجید نظری معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن و ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای پیشرفت این طرح، از شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی خواست؛ مسائل و مشکلات دیگر همچون سهم ۱۰ درصد شهرداری‌ها را به این طرح گره نزنند و مقدمات کار در سریع‌ترین شکل ممکن برای ساخت و تکمیل واحد‌های مسکن ملی فراهم شود.

او افزود: مسأله سهم ۱۰ درصد شهرداری‌ها در ادامه و در جلسات مرتبط با حضور شهرداران و راه و شهرسازی منظور خواهد شد.

نظری به مشکل ایجاد شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، گاز و... در سایت‌های مسکن ملی و نحوه تأمین اعتبار اجرای آن نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مسأله ملی است و در جلسات هیأت دولت تعیین تکلیف می‌شود، ولی لازم است در جلسات مشترک با حضور دستگاه‌های خدماتی و راه و شهرسازی، پیشنهادات جمع بندی و مقدمات فراهم شود.

پیش بینی زمین ملی برای اقشار کم در آمد در شهر‌های دارای مشکل تأمین زمین از طریق طرح‌های هادی و تفضیلی در آینده از دیگر مصوبات شورای تأمین مسکن استان بود.

گفتنی است؛ طی سه مرحله ثبت نام، ۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار