رئیس جمهور آمریکا در آستانه نشست کنگره برای تایید نتایج انتخابات با حضور مایک پنس، گفته که معاون رئیس جمهور حق رد کردن آرای متقلبانه را دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» همچنان در تلاش برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات آمریکاست.

روز چهارشنبه ۶ ژانویه (۱۷ دی) نشست کنگره برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا با حضور «مایک پنس»، معاون ترامپ برگزار می‌شود.

ترامپ با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت «معاون رئیس جمهور حق رد کردن آرای متقلبانه را دارد.»

مایک پنس، معاون ترامپ در واقع رئیس مجلس سنا نیز محسوب می‌شود و ترامپ در سخنرانی خود در ایالت جورجیا نیز با اشاره به این موضوع از پنس خواست در تغییر نتیجه انتخابات به نفع او کمک کند.

نقش معاون رئیس جمهور در ریاست جلسه ۶ ژانویه معمولاً یک نقش تشریفاتی است که از سوی قانون فدرال ۱۸۸۷ معروف به قانون شمارش انتخاباتی اداره می‌شود. خواست جمهوریخواهان از قاضی، ابطال این قانون بود. این دادخواست نتیجه تلاش‌های جمهوریخواهان در چندین ایالت مهم برای لغو پیروزی بایدن بود، زیرا ادعا می‌شود پیروزی او با تقلب گسترده همراه بوده است.

با این وجود دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز شنبه دعوی لوئی گوهرت و دیگر جمهوریخواهان را که به دنبال گسترش اختیارات قانونی پنس برای لغو پیروزی انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب بودند، رد کرد.

یک هیئت متشکل از ۳ قاضی در دادگاه تجدیدنظر، تصمیم قاضی دادگاه بدوی مبنی بر فقدان حق قانونی شاکیان جمهوریخواه برای دادخواست را تأیید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار