ترکیب ذوق هنرمندان جوان با هنر صنعتی دیرینه باعث شده تا هنر خراطی در سرایان که روزگاری به دست فراموشی سپرده شده بود رونقی دوباره بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بشر از همان ابتدای خلقتش برای تامین بخشی از نیاز زندگی خود چوب درختان را به کار برد. بعد ها چوب عرصه ای شد برای بروز ذوق و هنر صنعت گران که خراطی یکی از قدیمی ترین هنر مرتبط با چوب بود.

این هنر بیش از ۳۰۰ سال است که در سرایان نسل به نسل منتقل شد.

هنر خراطی می رفت تا برای همیشه در سرایان به فراموشی سپرده شود اما کارگاه خراطی خانم تقاضایی فارغ التحصیل صنایع دستی روزنه ی امیدی برای ادامه این هنر شد.


بیشتر بخوانید


تقاضایی کارآفرین در حوزه ی خراطی گفت: تصمیم گرفتم که به سمت خراطی بروم و از چوب درختان گردو،عناب، سنجد و زبان گنجشک تولیدات ظروف چوبی مانندکاسه، بشقاب، سینی و حتی اسباب بازی برای کودکان می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: به دنبال توسعه این رشته و هنر صنعت در شهرستان سرایان هستیم و تا اوایل سال آینده دومین کارگاه انفرادی راه اندازی خواهد شد و کارگاه فعلی نیز به صورت کارگاه گروهی ارتقا خواهیم داد.

هنر خراطی سنتی در شهرستان سرایان به شماره‌ی ۱۳۱۸ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار