لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره مسابقات لیگ برتر فوتبال و وضعیت تیم‌های پرسپولیس و استقلال توضیحاتی داد.

علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط کنونی تیم استقلال اظهار کرد: با توجه به بازیکنان توانمندی‌ که در تیم استقلال حضور دارند، این تیم پر مهره‌ترین و پرستاره‌ترین تیم ایران محسوب می‌شود. همچنین با وجود مربی جوان و با انگیزه‌ای مثل محمود فکری قطعا این تیم می‌تواند در لیگ امسال موفق باشد.

او در ادامه افزود: البته هنوز شاهد معضلاتی در خط دفاعی تیم فوتبال استقلال هستیم که آن‌ها را در بازی با آلومینیوم هم مشاهده کردیم و در آن بازی اگر درخشش رشید مظاهری نبود، استقلال با مشکل سختی روبه رو می‌شد و نمی‌توانست از آن شرایط سخت خارج شود.

او در همین زمینه ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر استقلال یک دروازه بان آماده دارد که به نوعی ضعف‌های ساختار دفاعی این تیم را پوشش می‌دهد، اما این اتفاق قطعا نمی‌تواند همیشگی باشد و رشید مظاهری همیشه نمی‌تواند منجی استقلال باشد؛ به همین دلیل محمود فکری باید تلاش کند مشکلات دفاعی تیمش را هم از نظر ساختار دفاع تیمی و هم از نظر ساختار دفاع فردی حل کند تا استقلال کاملا در قامت یک تیم مدعی قهرمانی ظاهر شود.

او در ادامه درباره انتقاداتی که به محمود فکری درباره زیبا بازی نکردن تیم استقلال شده بود، افزود: دیروز شاهد بازی بسیار زیبایی از استقلال بودیم و تیم آلومینیوم هم بازی خوبی انجام داد، اما چیزی که خیلی مهم است و باعث خوشحالی من بود، خلق موقعیت‌هایی بود که استقلال در بازی با آلومینیوم داشت و بازیکنان استقلال خصوصا در بحث تهاجمی ۷، ۸ موقعیت مسلم گل خلق کردند و این موضوع برای تیم استقلال، کادر فنی و هواداران این تیم می‌تواند نوید بخش بازی‌های زیبای استقلال در ادامه‌ لیگ باشد.

او در ادامه گفت: خط میانی استقلال در این بازی خلاق بود و توانست مهاجمان این تیم را چندین بار در موقعیت گل قرار دهد و حتی خود بازیکنان خط میانی هم چندین بار صاحب موقعیت شدند. به نظر من هم کارشناسان و هم هواداران از بازی دیروز استقلال رضایت داشتند.

او در ادامه درباره‌ ۲ صحنه‌ی مشکوک به پنالتی در بازی استقلال و آلومینیوم اظهار کرد: من هم در حیطه‌ کاری خودم در لیگ یک و هم به عنوان کارشناس هیچ وقت وارد موضوع داوری نمی‌شوم. کارشناسان داوری باید در این باره نظر بدهند که پنالتی بوده است یا خیر؛ اما حتی اگر آن ۲ پنالتی هم برای آلومینیوم گرفته می‌شد، استقلال باز هم نسبت به بازی‌های گذشته‌ خود بازی بهتری به نمایش گذاشت.

او با توجه به نزدیکی شهرآورد استقلال و پرسپولیس گفت: همیشه اعتقاد داشته ام که شرایط جدول به هیچ عنوان در بازی استقلال و پرسپولیس تعیین کننده نیست؛ بار‌ها اتفاق افتاده است که تیمی در صدر جدول قرار داشته و بازی را به تیمی که در انتهای جدول قرارداشته واگذار کرده و یا برعکس. از نظر من عواملی که در دربی می‌توانند تعیین کننده باشند، مسائل روحی- روانی، تمرکز و صرف فعل خواستن و جنگندگی یک تیم در دربی است و مسائل تاکتیکی و فنی در مرحله‌ی آخر قرار می‌گیرند.

او در پایان گفت: به دلیل حساسیت بالای مسابقه‌ دربی هم برای بازیکنان و هم برای مربیان، بازیکنان نمی‌توانند زیاد روی مسائل فنی تمرکز کنند و آن‌ها را در زمین پیاده کنند. نمی‌توان گفت کدام تیم شانس برنده شدن دارد، اما من آرزو می‌کنم در نهایت حساسیت‌ها و فشار‌های بیرونی در این بازی تاثیرگذار نبوده و شاهد یک بازی جذاب باشیم که هواداران ۲ تیم هم راضی باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار