رضایی گفت: استان ایلام به دلیل ظرفیت‌های بالای کشاورزی و اقتصادی می‌تواند به عنوان الگوی موفق تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام ، گفت: ایلام دارای ۲ ویژگی درون زایی و برون زایی اقتصاد و سرمایه گذاری است، چرا که این استان کمترین فاصله را با کشور عراق دارد و از سوی دیگر در داخل استان نیز ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز و کشاورزی وجود دارد.

او اظهار کرد: این استان به دلیل ظرفیت‌هایی نظیر رونق تجارت، صنایع پتروشیمی، دامداری و کشاورزی و امنیت سرمایه گذاری بسیار بالا می‌تواند به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: باید سیاست‌ها به قانون تبدیل شود و این قوانین نیز در راستای حل مسائل و مشکلات مردم بکار گرفته شوند.

رضایی بیان کرد: تمامی مسئولان کشور باید پاسخگو خواسته‌های مردم باشند چراکه خدمت به مردم مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی و نظام محسوب می‌شود.

او افزود: چارچوب شرح وظایف مجمع تشخیص مصلحت، تنظیم سیاست‌های کلی است، اما این مجمع وظیفه دارد اختلافاتی که در تصویب نهایی یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان ایجاد می‌شود را حل و فصل کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: چنانچه اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی در کشور اجرا شود بسیار از مشکلات مردم بر طرف می‌شود.

او در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی، افزود: این شهید بزرگوار با رشادت‌ها و مجاهدت خود عزت ایران را بیش از پیش در دنیا افزایش داد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.