نیمه نهایی جام اتحادیه؛ رویارویی دوباره سرخابی‌های منچستر در اولدترافورد

در دومین بازی از مسابقات نیمه نهایی جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس، تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی امشب (چهارشنبه) به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۳:۱۵ شاهد دومین شهرآورد منچستر در کمتر از یک ماه خواهیم بود؛ این بار ۲ تیم سرخ و آبی پوش شهر منچستر در چارچوب مسابقات نیمه نهایی جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس باز هم در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم می‌روند.

کمتر از یک ماه پیش (۲۲ آذر) این ۲ تیم در چارچوب هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد رو در روی هم قرار گرفتند که آن دیدار برنده‌ای نداشت و ۲ تیم به تساوی صفر- صفر بسنده کردند.

حالا منچستریونایتد در حالی پذیرای رقیب همشهری اش خواهد بود که دیگر تساوی در کار نخواهد بود و یکی از ۲ تیم باید پیروز از میدان خارج شود تا لقب "فینالیست دوم" جام اتحادیه را از آن خود کند؛ بنابراین انتظار می‌رود شاهد دیدار جذاب تری نسبت به دربی قبل باشیم.

وضعیت این ۲ تیم نسبت به دیدار گذشته تفاوت بسیاری کرده است. سرخابی‌های منچستر پیش از مسابقه هفته دوازدهم لیگ جزیره، در رتبه‌های هفتم و هشتم جدول رده بندی قرار داشتند، اما پس از آن دیدار روند صعودی را طی کرده اند. به طوری که منچستریونایتد با ۳۳ امتیاز از ۱۶ بازی و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به لیورپول در جای دوم قرار دارد و سیتیزن‌ها از ۱۵ بازی ۲۹ امتیاز اندوخته و خود را به رتبه پنجم رسانده اند.

منچستریونایتد که در هفته‌های اول فصل جاری در دیدار‌های خانگی توفیقی نداشت و بیشتر امتیاز‌های خود را از دیدار‌های خارج از خانه جمع آوری کرده بود، حالا به پیروزی در اولدترافورد نیز عادت کرده است. پیروزی ۲ بر ۱ منچستریونایتد در بازی روز جمعه برابر استون ویلا به این معنی است که آن‌ها از ۵ بازی گذشته خود در خانه ۴ پیروزی و یک تساوی به دست آورده اند. این در حالی است که آن‌ها در ۴ مسابقه قبل از آن در اولدترافورد فقط یک امتیاز به دست آورده بودند.

شاگردان سولسشر از ۴ بازی خانگی آخر در ۳ بازی برابر لیدز، ولوز و استون ویلا به برتری رسید‌ه‌اند که اوج هنرنمایی آن‌ها پیروزی ۶ بر ۲ برابر شاگردان مارچلو بیلسا (لیدز) بود. از سوی دیگر، عملکرد منچسترسیتی هم در دیدار‌های خارج از خانه بسیار خوب بوده، این تیم در ۱۵ مسابقه در تمام رقابت‌ها فقط یک شکست داشته است. این آمار و ارقام نوید بخش دیداری جذاب و پر هیجان است.

شاگردان پپ گواردیولا گرچه این فصل شروع ضعیفی داشتند، اما طی هفته‌های اخیر به دوران اوج خود برگشته اند و با پیروزی ارزشمند ۴ بر یک روز یکشنبه برابر چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج در هفته هفدهم لیگ، بار دیگر نام خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی مطرح کردند.

اگرچه ۱۵ هفته طول کشید تا سیتیزن‌ها خود را به عنوان مدعی مطرح کنند، اما این تیم در تمام رقابت‌های این فصل در طول ۲۴ بازی گذشته فقط ۲ شکست داشته است، در حالی که یونایتد‌ها از همین تعداد بازی متحمل ۵ شکست شده اند.

در حالی که پس از حذف منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان، جایگاه سولسشر در کمتر از یک ماه گذشته متزلزل بوده است، اما حالا با نتایجی که در لیگ جزیره کسب کرده جایگاهش مطمئن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

نکات آماری

  • این چهارمین رویارویی یونایتد و سیتی در نیمه نهایی جام اتحادیه خواهد بود و دومین سال پیاپی است که ۲ تیم قدرتمند شهر منچستر در  این مرحله از جام اتحادیه رو در روی هم قرار می‌گیرند. 
  • این شانزدهمین حضور منچستر یونایتد در مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه است که از این نظر پس از لیورپول در جای دوم قرار دارد. یونایتد‌ها از ۱۵ حضور پیشین خود در این مرحله ۹ بار به فینال راه یافته اند، ولی در ۳ دوره قبل در ۲ دوره حذف شده اند.
  • منچسترسیتی در سال‌های اخیر در رقابت‌های جام اتحادیه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است؛ در حقیقت شاگردان پپ گواردیولا در تلاش هستند که برای ششمین بار در طول ۸ فصل گذشته جام قهرمانی را بالای سر ببرند و برای چهارمین بار پیاپی قهرمان جام اتحادیه شوند. تا کنون فقط لیورپول توانسته است طی سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۴ به این مهم دست پیدا کند.
  • اگر منچسترسیتی بتواند عنوان قهرمانی این دوره را کسب کند؛ به همراه لیورپول با ۷ عنوان قهرمانی، پر افتخار‌ترین باشگاه تاریخ رقابت‌های جام اتحادیه خواهد بود. در حالی که منچستریونایتد ۵ بار قهرمان شده است.
  • منچسترسیتی دلیل خاصی برای نگرانی درباره بازی امشب دارد، زیرا این تیم در ۲۳ بازی گذشته خود در جام اتحادیه تحت هدایت پپ گواردیولا فقط ۲ بار شکست خورده که هر ۲ بار هم توسط منچستریونایتد بوده است.

  • آخرین شکست منچسترسیتی برابر یونایتد‌ها در جام اتحادیه، بازی برگشت نیمه نهایی سال گذشته در ورزشگاه اتحاد بود؛ هر چند که سیتی به لطف پیروزی ۳ بر یک در ورزشگاه اولدترافورد موفق شد به فینال راه پیدا کند، اما این ‌بار شرایط فرق می‌کند و فقط تک بازی تکلیف تیم صعود کننده به فینال را مشخص خواهد کرد.
  • منچستریونایتد در ۳ بازی اخیر خود برابر سیتی نه تنها  شکست نخورده، بلکه دروازه خود را نیز بسته نگه داشته است.
  • گواردیولا به عنوان سرمربی از ۲۴ مسابقه در جام اتحادیه ۱۷ بار پیروز شده، ضمن آن که منچسترسیتی در ۵ بازی آخر خود در مرحله نیمه نهایی به فینال صعود کرده و هر بار هم قهرمان شده است.
  • در ۱۴ دربی شهر منچستر تیم میزبان فقط ۳ بار پیروز شده است.
  • سولسشر از ۶ بازی برابر تیم گواردیولا ۳ بار به پیروزی رسیده است که این بدترین آمار برای گواردیولا برابر یک مربی در بیش از ۵ بازی است.
  • ستاره سیتی در دیدار‌های جام اتحادیه فیل فودن است که در ۱۲ بازی ۹ گل به ثمر رسانده است.

بازیکنان غایب و محروم ۲ تیم

در تیم منچسترسیتی ادرسون، گابریل ژسوس، کایل واکر، فران تورس، اریک آسیا و تامی دویل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بازی برابر چلسی غایب بودند و پیش بینی می‌شود که در بازی امشب نیز غایب باشند.

آمریک لاپورت و ناتان آکه ۲ مدافع سیتی که در دیدار برابر چلسی غایب بودند، ممکن است در بازی امشب نیز در ترکیب سیتی نباشند.

در منچستریونایتد ویکتور لیندلوف که به دلیل مصدومیت در ۲ بازی آخر این تیم غایب بود، شرایط نامشخصی دارد. ضمن آن که ادینسون کاوانی مهاجم اروگوئه ای این تیم به خاطر محرومیت بابت انتشار یک پست نژادپرستانه  از حضور در این بازی محروم است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار