فرماندار اردبیل از آغاز رزمایش پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در آغاز رزمایش پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در این شهرستان گفت: رزمایش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با محوریت آموزش و نظارت و ارزیابی در منطقه شهرک کارشناسان اردبیل آغاز شد و تیم‌های پایشی و نظارتی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب ۵۴ تیم متشکل از ۱۲۰ نفر در این طرح وارد عمل شدند.

او افزود: محوریت رزمایش ارائه آموزش به افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است که آموزش‌های بهداشتی در این حوزه ارائه می‌شود.

فرماندار اردبیل بیان کرد: در شهرک کارشناسان حدود ۲ هزار افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار که بیشتر در معرض تهدید این بیماری هستند، شناسایی شده است.

امامی یگانه افزود: با توجه به جمعیت بالا در شهرک کارشناسان این منطقه بسیار حائز اهمیت بوده که با برگزاری این رزمایش با مشارکت نیرو‌های بسیجی، کارشناسان بهداشت، هلال احمر و پشتیبانی عوامل انتظامی در این منطقه انتظار می‌رود نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ایجاد شود.

او اظهار کرد: تاکنون ۱۷ رزمایش در سطح شهرستان اردبیل برگزار شده است و هدف این رزمایش‌ها آموزش اقشار مختلف مردم برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و دوری از دورهمی‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

فرماندار اردبیل گفت: این رزمایش در سایر محلات و مناطق شهرستان نیز برگزار می‌شود تا بتوانیم با همراهی همه مردم میزان بیماری زایی این ویروس را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.