بنا به اعلام یک مقام عراقی، آمریکا معافیت‌های بغداد از تحریم‌های بخش انرژی ایران را بار دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا معافیت بغداد را از تحریم‌ها علیه بخش انرژی ایران به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

یک مقام عراقی روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که ایالات متحده معافیت اعطا شده به عراق از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران دربخش انرژی را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرده است. این تصمیم به بغداد امکان ادامه واردات گاز و برق از جمهوری اسلامی تا آرویل آینده را می‌دهد.

این مقام عراقی، که هویتش فاش نشد، اعلام کرد مدت معافیت‌های جدید آمریکا نسبت به موارد پیشین بیشتر بوده و نتیجه مذاکرات طولانی مدت با طرف آمریکاییست.

آمریکا از زمان خروج از توافق هسته‌ای ایران و از سرگیری تحریم‌های بخش انرژی ایران، چندین بار عراق را از این تحریم‌ها معاف کرد، به این امید که عراق با همکاری شرکت‌های آمریکایی، خود را از انرژی ایران بی‌نیاز کند. مدت زمان معافیت‌های مذکور به تدریج در حال کوتاه‌تر شدن است.

عراق به رغم داشتن ذخایر نفتی به دلیل قدیمی بودن زیرساخت‌های این کشور، در زمینه انرژی به واردات از ایران متکی است و یک سوم نیاز مصرفی گاز و برق خود را از ایران تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اینم حکایتیست آمریکا هنوز به عراق اجازه می ده بعد با ما معامله میکنه
آخرین اخبار