افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، تحویل گاز به نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سپهری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان این که حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود، گفت: افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، تحویل گاز به نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کرده و به ناچار در نیروگاه‌ها، سوخت مایع جایگزین گاز شده است.

او افزود: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق می‌توان مصرف گاز نیروگاه‌ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه‌جویی به طور کامل، محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند.

سپهری گفت:راهکار‌های ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط به واسطه کم کردن شعله بخاری یا کاهش دمای ترموستات می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

او افزود: با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

سپهری گفت: در زمستان امسال قرار است با کمک همه بخش‌ها و تعامل با مسئولان، مدیریت مصرف انرژی انجام شده تا شرکت گاز نیز بتواند گازرسانی را بویژه به بخش خانگی در شرایط مناسب انجام دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: شاید بسیاری از شهروندان در ظاهر ارتباطی بین صرفه‌جویی در مصرف گاز با کاهش خاموشی‌های شبکه سراسری برق نبینند، اما این دو موضوع جدا از هم نیستند و کاملا با یکدیگر همپوشانی دارند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار