معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال میزان جابجایی بار توسط ناوگان حمل و نقل بار استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،تیمورزاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ناوگان حمل و نقل بار استان ۱۷ میلیون تن بار  به نقاط مختلف کشور حمل کرده است گفت: تعداد بارنامه صادره در این مدت یک میلیون و ۱۷۷ هزار برگ است که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

او گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت‌ها و ممنوعیت‌های سفر مواجه بوده  با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار مسافر را در قالب بیش از ۳۱۷ هزارسفر جابجا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میزان جابجایی مسافر در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد کاهش داشته است گفت: هم اکنون ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه باری سنگین دارای کارت هوشمند، ۳۲ هزار و ۶۶۳ راننده دارای کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل بار و ۶۹۳ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافری در امر جابجایی بار و مسافر در استان فعال هستند.

تیمورزاده گفت: در این استان ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار