احمدی لاشکی گفت: آموزش و پرورش بیش از ۲۵ هزار نفر را از اول بهمن ماه امسال بعد از تعیین تکلیف بکارگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در سفر مهاباد با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش، اظهار کرد: امسال مجوز بکارگیری ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر در آموزش و پرورش دریافت شده و این تعداد افراد تعیین تکلیف خواهند شد و تمام افراد تعیین تکلیف شده آموزش و پرورش از اول بهمن ماه وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد تا یکسال آموزش لازم را فراگیرند.

لاشکی افزود: در صورت تخصیص ردیف شغلی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ۸۸ هزار نفر تا پایان سال ۱۴۰۰ در بدنه آموزش و پرورش جذب و بکارگیری خواهند شد.

معاون حقوقی امور مجلس وزیر آموزش و پرورش همچنین خواستار تأسیس شعبه دانشگاه فرهنگیان در مهاباد شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: معلمان حق التدریس و معلمان نهضت که بدون تکلیف هستند، طبق قانون باید توسط وزرات آموزش و پرورش به سیستم آموزشی ملحق شده و مشکلات آنان برطرف شود.

محمودزاده، وجود مدارس غیراستاندارد و فرسوده را از دیگر معضلات منطقه دانست و گفت: تراکم دانش آموزان در مهاباد و سطح استان بسیار بالاتر از میانگین کشوری است که باید برای رفع آن و احداث مدارس مختلف برنامه ریزی شود.

قاسمی، مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجانغربی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنای فضای آموزشی ایمن در استان تحویل دانش آموزان شده که شامل ۶۰۰ کلاس درس است.

در ادامه با حضور معاون حقوقی امور مجلس وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان طرح ساخت مرکز خیر ساز آموزشی وتوان بخشی کودکان دارای مشکلات ویژه، با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره ۶ سال سابقه مربی مهد دارم با ماهی حقوق ۲۵۰ تومن ک ن میشه بیمه ریخت ن کاری کرد برا استخدام هم میگن چون بیمه تامین اجتماعی ندارین سابقه حساب نمیشه.
خداااااااااااااآاااا