نهادینه شدن فرهنگ پژوهش می تواند فاصله بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی را کم و روحیه کار علمی و صحیح را در شهر ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، همواره شاهد اجرای طرح هایی در شهرهای مختلف کشور و از جمله کرج بوده ایم که در بدو احداث آن موجی از انتقادها از غیرعلمی بودن آن حکایت می کرده است و بسیاری دیگر از طرح های افتتاح شده در دوران مدیران قبلی نیز از سوی مدیران جدید غیرکارشناسی تلقی می شوند اما اگر از پیش از طراحی یک طرح نظر صاحب نظران در آن خصوص شنیده شود دیگر جایی برای قضاوت های بعد از آن باقی نمی ماند.

صدیقه دانیالی، معاون مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در این باره گفت: ما در این مرکز با شناسایی نخبگان شهر و جذب انان سعی می کنیم فاصله بین مدیران اجرایی و دانشگاه را کم کنیم تا از این طریق امور شهری برمدار علم و تحقیق پیش برود.

او افزود: همچنین از طریق فراخوان های خود توانسته ایم توانایی های ذهنی کارمندان شهرداری را از پس روزمرگی کارمندی شان، آشکار کنیم.

معاون مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج  گفت: پژوهش یک نیاز است و وجود آن در دستگاه های اجرایی باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا شاهد برون رفت از مدار طرح های غیرعلمی باشیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.