وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام ایران برای افزایش ۲۰ درصدی غنی سازی اورانیوم خود، طرفین را به حفظ آرامش دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین خواستار خویشتنداری و حفظ آرامش از سوی همه طرفها در خصوص افزایش غنی سازی اورانیوم در ایران شد.

هوا چونینیگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز سه شنبه در واکنش به بیانیه ایران در خصوص افزایش میزان غنی سازی اورانیوم به سطح ۲۰ درصد از تمامی طرفین خواست تا آرامش و خویشتنداری خود را حفظ کنند. او  تاکید کرد همه طرف‌ها باید از اقداماتی که می‌تواند باعث تشدید تنش شود، پرهیز کنند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد ایران غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در سایت فردو را آغاز کرده است.پیش از این کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی گفته بود: مدیرکل آژانس طی گزارشی آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را تایید کرده است.

نماینده دائم کشورمان گفت این اقدام به دنبال نامه مورخ ۱۱ دی ماه ایران به آژانس صورت گرفت. در این نامه که طی گزارشی از سوی آژانس به اطلاع کشور‌های عضو نیز رسیده، آمده است: «مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و به منظور پایبندی به این مصوبه، سازمان انرژی اتمی قصد دارد اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را در کارخانه غنی سازی سوخت فردو تولید نماید. پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو نیز متعاقبا بروزرسانی خواهد شد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Brazil
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ما نیز شما را به رعایت صبر و تقوا دعوت میکنیم.
آخرین اخبار