احیاء و بازسازی واحدهای تولیدی در خوزستان

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور گفت: استان خوزستان در احیاء و بازسازی واحدهای تولیدی راکد موفقیت خوبی داشته به طوری که قریب به ۴۰ واحد صنعتی در سراسر استان به چرخه ی تولید برگشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اصغر مصاحب معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور در بازدید از شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهرگفت:احیاء و بازسازی واحدهای تولیدی راکد از اهداف شهرک های صنعتی کشور در سال جهش تولید بوده است.

او افزود: استان خوزستان در این عرصه موفقیت خوبی داشته به طوری که قریب به ۴۰ واحد صنعتی در سراسر استان به چرخه ی تولید برگشته اند و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال به ۶۴ واحد می رسد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور تصریح کرد:این عدد در کشور ۱ هزار و ۱۰۰ واحد بوده است.

مصاحب گفت:ستاد تسهیل در سطح استان و ملی مصوباتی داشته به منظور حمایت از تولید در کشور.

او افزود:دستگاه های مختلف از جمله ستاد اجرای فرمان امام و شصتا که توانایی سرمایه گذاری را دارند قول همکاری داده اند.

مصاحب با بیان اینکه تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت های موجود واحدهای بیشتری را به چرخه ی تولید بازگردانیم گفت:اشتغال امروز یک ضرورت برای کشور است و کمک به تولید می تواند این مهم را تحقق ببخشد.

او افزود:ما ۲۵ نوع حمایت از صنایع کوچک در واحدهای تولیدی داریم؛واحد هایی که در حال فعالیت هستند می توانند از طریق شرکت شهرک های صنعتی استان در حوزه های مختلف از تامین مالی و توسعه ی صنعتی تا توسعه بازار و امکانات تکنولوژی را مراجعه کرده و بهره مند شوند.

مصاحب تصریح کرد:صنایع کوچک و متوسط می توانند به سوی پذیرش در فرابورس بروند که بسیار کمک کننده است.

او گفت:تلاش داریم تا با سرمایه گذاری در حوزه ی بهسازی زیرساخت ها نیز در آبادان و خرمشهر کمکی به تولید کنندگان داشته باشیم.

زمینه اشتغال برای ۴۲۰ نفر در اروند فراهم می‌شود

سید علی موسوی معاون توسعه کسب و کار‌ها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند عمده مشکلات شهرک‌های صنعتی را در حوزه زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۶ واحد دیگر که عمده آن‌ها راکد بودند به بهره برداری خواهند رسید.

او افزود: با راه اندازی این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم مهیا خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند فعال است گفت: امیدواریم این آمار تا پایان سال جهش تولید به بیش از ۲۰۰ واحد برسد.

معاون توسعه کسب و کار‌ها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند حمایت‌های حقوقی و معنوی از واحد‌های تولیدی در منطقه دارد که یکی از حمایت‌ها اعطای تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان خوزستان، تبصره ۱۸، کمک‌های وزارت صمت و همچنین کمک‌های سازمان منطقه آزاد اروند است.

او بیان کرد: امیدواریم با حمایت‌های حقوقی، مادی و معنوی که انجام می‌شودواحد‌های صنعتی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند که شامل شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر به ۲۰۰ واحد برسد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.