مشترکان گاز استان همدان، در صورت مصرف ماهانه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب، مشمول بخشودگی کامل بهای گاز می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، عبدالله فیاض مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای طرح بخشودگی بهای گاز خانوار‌های کم مصرف از آغاز زمستان گفت: گاز مصرفی این دسته مشترکان، رایگان و با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه می‌شود.

او  افزود: اجرای این طرح از اول زمستان در سطح استان آغاز شده است و برای مدت چهار ماه ادامه دارد. وی اظهار داشت: بر اساس اجرای این طرح نزدیک به ۳۰ درصد از مشترکان گاز استان همدان، مشمول طرح بخشودگی و تخفیف ۱۰۰ درصدی در میزان مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه بیشتر مناطق استان همدان به جز قسمت‌هایی از جنوب ملایر در اقلیم سرد قرار دارد، گفت: از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین به عنوان روز‌های سرد تعیین شده است و الگوی مصرف برای بهره مندی از گاز رایگان برای این روز‌ها ۲۰۰ متر مکعب در ماه، و برای روز‌های گرم نیز ۴۵ متر مکعب در ماه تعیین شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف کمک به خانوار‌های دهک پایین است و بیشتر شامل افرادی می‌شود که در مساحت کوچک زندگی می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان همدان، این بخشودگی شامل گاز بها و همه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض، ارزش افزوده و عوارض گاز رسانی است و تنها سکونت‌گاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونت گاه‌های عشایری را شامل می‌شود.

بنا بر اعلام شرکت گاز مشترکانی که نسبت به سال‌ها ۹۶ و ۹۷ در ماه‌های دی، بهمن و اسفند ۱۰ درصد کمتر گاز استفاده کنند از تخفیف ۱۵ درصدی برخوردار خواهند شد و همچنین مشترکانی که در این مدت ۱۵ درصد بیشتر مصرف داشته باشند گاز آنان ۱۵ درصد گران‌تر محاسبه خواهد شد.

فیاض هدف از اجرای این طرح را تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و کاهش مصارف غیر ضروری و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این روز‌ها مصرف گاز بسیار افزایش داشته و نگرانی‌هایی در خصوص قطعی گاز وجود دارد، از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند. براساس آمار به ازای هر یک درجه کاهش دمای منزل به میزان ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان دیروز اعلام کرد در شبانه روز گذشته مصرف گاز در این استان به بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب رسید که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد بیشتر شده است.

وی بیان کرد: مصرف گاز در شهر همدان هم با ۳۱ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل در این روز به مرز هشدار رسیده است.

انتهای پیام/د.ا

برچسب ها: شرکت گاز ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار