عضو شورای شهر تهران گفت: برای اصلاح رویه غلط بی توجهی به شورایاران باید اقدامات جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر با ارائه تذکری گفت: یکی از انتظارات مردم از شورای شهر، تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور محلات شهر است.

وی ادامه داد: گام‌هایی در مسیر «بودجه ریزی مشارکتی» و ارتقاء نقش مردم در بودجه ریزی برای جامه عمل پوشاندن به هدف «بودجه برای مردم» برداشته شده است و تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران با رای اعضاء شورای شهر تهران به تصویب رسید.

فراهانی با اشاره به بند ۲ تبصره ۳۵ بودجه گفت: براساس این قانون شهرداری تهران مکلف شد حداکثر تا پایان خردادماه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله را با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور را به همراه رونوشت صورتجلسات متضمن نظر شورایاری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: علی رغم پایان یافتن مهلت قانونی، اما هنوز صورتجلسات مربوط به تعیین و انتخاب این پروژه‌ها به شورا ارائه نشده است، و گلایه به حق شورایاران بی توجهی به اجرایی شدن پروژه‌ها در برخی مناطق است، زیرا این مسئله زمینه ساز نارضایتی شهروندان و شورایاران از مدیریت شهری شده است.

وی ادامه داد: این روند زنگ خطری بر نادیده گرفتن و بی توجهی به نظرات شورایاران است تحقق «تهران شهری برای همه» با عمل و میدان دادن به شهروندان برای مشارکت در اداره شهر معنا پیدا می‌کند.

فراهانی تصریح کرد: ما انتظار داریم در مدت باقی مانده برای اصلاح رویه غلط بی توجهی به شورایاران اقدامات جدی صورت گیرد تا شاهد نقش آفرینی جدی شورایاران عزیز در تعریف پروژه‌های توسعه محلی برای بودجه سال ۱۴۰۰ باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار