رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو گفت : پروژه کمربند حفاظتی مشارکتی در راستای حفاظت از اراضی ملی واقع در پلاک ۶ (موسوم به خسروآباد) بخش کرندغرب به طول ۶ کیلومتر به پایان رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجتبی تاسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو گفت : پروژه کمربند حفاظتی مشارکتی در راستای حفاظت از اراضی ملی واقع در پلاک ۶ (موسوم به خسروآباد) بخش کرندغرب به طول ۶ کیلومتر به پایان رسید. پروژه دارای نتایج مثبتی مانند بازپس گرفتن ۴ هکتار اراضی ملی از دست متصرفین، جلوگیری از پیشروی به اراضی ملی با مساحتی بالغ بر ۳۰ هکتار و باارزش‌ترین نتیجه، حفاظت از درختان جنگلی توسط کشاورزان فهیم خسروآباد در طی تعهدنامه‌ای با عنوان "شناسنامه نگهداری درختان محاط از اراضی زراعی" است.

او گفت : تعهدنامه با حضور مسئولین اداره منابع طبیعی شهرستان به نمایندگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از یک طرف و کشاورزان از طرف دیگر و دهیار روستا منعقد شد. تمامی درختان موجود شمارش و علامت گذاری شده و دو نسخه از شناسنامه تحویل دهیار و کشاورز، نسخه اصلی نیز جهت رسیدگی مستمر به یگان حفاظت منابع طبیعی استان تحویل داده شد.

تاسه افزود: براساس تعهدنامه مذکور که برای اولین بار در سراسر کشور اجرا شده، حفظ و نگهداری درختان جنگلی حاشیه زمین‌های زراعی بر عهده کشاورز است.

او افزود: از تمامی مردم عزیز شهرستان که همواره در حفظ و حراست از منابع طبیعی پای کار هستند، تشکر می‌نمایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.