جانشنین سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ هزار بسته معیشتی در قالب طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» میان نیازمندان این استان توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فاطمه کمیلی فنود جانشنین سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در رابطه با جزییات اجرای طرح «شهید سلیمانی «اظهارداشت: در این طرح یک هزارو ۲۶۱ تیم در قالب ۲۲۴ تیم نظارتی، ۴۵۱ تیم حمایتی و ۵۸۶ تیم مراقبتی بکار گیری شده است.

او  افزود: افراد تحت پوشش طرح «شهید سلیمانی» شامل ۵۵۵ هزارو ۱۰۰ خانوار با جمعیت ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که با همکاری ۵۹۴ پایگاه بسیج، ۱۱۶ پزشک سازماندهی شده، ۲۲۰ پرستار، ۲۸۹ بهورز، ۲۲۴۱ نیروی داوطلب اقدامات حمایتی از آنان در حال انجام است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۸۰۰ نفر از ابتدای طرح «شهید سلیمانی» در این استان تست کرونا شده‌اند بیان کرد: از این تعداد افراد تست شده یکهزارو ۱۱۹ نفر از آنان بستری، ۵۹۲ نفر ترخیص و ۱۶۲ نفر نیز فوت کردهاند و یکهزار ۸۳۹ نفر نیازمند خدمات حمایتی بودند.

او  ادامه داد: ۲۳۰ نفر نیازمند به نقاهتگاه، ۶۳۲ نفر نیازمند به اکسیژن تراپی، ۲ هزارو۲۱۸ نفر نیازمند به قرنطینه خانگی بودند و همچنین تعداد افراد نزدیک با فرد مبتلا در این طرح۶ هزار ۲۳۹ نفر شناسایی شدند.

 طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

در این طرح بسیجیان و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیاز‌های اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.

اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد.

در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.

این مشارکت محله محور باید بگونه‌ای طراحی شود که ضمن جلب اعتماد مردم، اهداف و فعالیت‌ها توسط گروه‌های مردمی نیز به تحقق برسد. در این راه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با مخاطرات باید به روشی مورد قبول و منطبق بر فرهنگ و توانایی مردم محله به آنان ارائه شود.

موضوعی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید و یادآور می‌شوند بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار