همزمان با بالاگرفتن جنجال‌ها در خصوص مکالمه جنجالی ترامپ، دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواهان گشوده شدن پرونده‌ای جنایی در این خصوص شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا از اداره تحقیقات فدرال موسوم به «اف بی آی» خواستند تا تحقیقاتی جنایی را در خصوص مکالمه افشا شده ترامپ با «برد رفنسپرگر» وزیر امور داخلی ایالت جورجیا به خاطر نقض احتمالی قوانین انتخاباتی و نیز فدرال به راه بیاندازد.

پس از افشای صدای مکالمه یک ساعته ترامپ با رفنسپرگر که از سوی چندین رسانه خبری از جمله سی بی اس در روز یکشنبه منتشر شد، «تد لیو» نماینده کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا و نیز «کاتلین رایس» نماینده کنگره از ایالت نیویورک امروز، دوشنبه در نامه‌ای به «کریس ورای» رئیس پلیس اداره فدرال آمریکا (اف بی ای) خواستار به جریان افتادن تحقیقاتی در این خصوص شدند.

این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود به اف بی آی نوشتند: تقلب انتخاباتی ترامپ اکنون به مانند روز روشن بوده و عناصر اولیه جرائم محقق شده است.

این دو عضو دموکرات کنگره آمریکا که هردو قبلا دادستان بوده اند، معتقدند ترامپ درگیر درخواست و یا توطئه برای ارتکاب شماری از جنایات انتخاباتی شده است. آن‌ها همچنان در نامه خود به «قانون فدرال» که گفته اند ترامپ آن‌ها را نقض کرده، و نیز قانون ایالتی جورجیا در خصوص درخواست برای تقلب در انتخابات اشاره کرده اند.

از سوی دیگر، دادستان ایالت جورجیا اعلام کرد تحقیقاتی را در خصوص مکالمه ترامپ با وزیر ایالتی جوریا در خصوص تغییر نتیجه انتخابات به انجام خواهد رساند.

او همچنین با اعلام اینکه مکالمه ترامپ نگران کننده است، از اجرای قانون بدون هیچ گونه ترسی خبر داد.

پیشتر رسانه‌های خبر اعلام کردند به فایلی صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با وزیر ایالتی جورجیا دست یافته اند که در جریان آن دونالد ترامپ خواستار کشف بیش از ۱۱ هزار رای به سود خود شده است.

در این فایل صوتی صدای دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا شنیده می‌شود که با تکرار ادعا‌های خود مبنی بر وقوع «تقلب» در جریان رای گیری از برد رفنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای با نام او «پیدا» کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اگر تحقیقاتی واقعی دربارۀ سوابق ترامپت صورت پذیرد قطعاً نتیجه اش اثبات خیانت عظما خواهد بود
آخرین اخبار