استاندار سمنان گفت: سند توسعه ۷۰ درصد از روستاهای استان سمنان با هدف محرومیت زدایی و آبادانی در مناطق کمتر برخوردار تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای عشایری استان گفت: روستاهای بدون بیکار استان با شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و حمایت از طرح‌های اشتغال آفرین تا پایان دولت دوازدهم از سه به ۱۵ روستا افزایش می‌یابد.

او افزود: یکی از اولویت‌های اساسی برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی توجه به اشتغال و رفع مشکلات زیرساختی است که با هدف گذاری های انجام شده برای توسعه این مناطق تلاش‌های خوبی در استان سمنان صورت گرفته است.

استاندار سمنان ادامه داد: سمنان ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه دارد و بیشتر معادن غنی استان در اطراف روستاها است که باید از این منابع و ظرفیت برای جلوگیری از مهاجرت نهایت بهره را برد.

او ابراز داشت:  باتوجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و توسعه‌ای ، علاوه بر اشتغال‌زایی برای مردم استان ، بسیاری از هموطنان جویای کار از سایر استانهای کشور به استان سمنان مهاجرت می کنند.

استاندار سمنان ادامه داد:  ظرفیت گردشگری برای توسعه اقتصادی استان سمنان بسیار مهم است که باید در قالب های مختلف برای توسعه آن همانند سال های گذشته در تلاش باشیم.

او ابراز داشت:  باوجود اینکه ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می کند اما سمنان در تولید محصولات کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن در کشور دارد و باغات شاهرود و پسته دامغان ظرفیتی ممتاز برای ثروت آفرینی به شمار می رود.

استاندار سمنان گفت:سند توسعه ۷۰ درصد از روستاهای استان سمنان با هدف محرومیت زدایی و آبادانی در مناطق کمتر برخوردار تدوین شد.

او در پایان ابراز داشت: سمنان جزو استا‌ن‌های برتر در جذب تسهیلات است و اعتبارهای خوبی در بخش مشاغل خانگی و روستایی در سال‌های گذشته در استان جذب شد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.