مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از کاهش جمعیت برخی از گونه‌های پرندگان همچون لک لک و هوبره در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به کاهش جمعیت برخی از گونه‌های پرندگان در استان کرمانشاه گفت : این کاهش جمعیت در پرندگان به وضوح مشاهده شده و علت آن می‌تواند تأثیر آلاینده‌های صنعتی، تخریب محیط زیست توسط انسان و سایر موارد مشابه باشد.

او با بیان اینکه هنوز علت دقیق کاهش جمعیت برخی از گونه‌های پرندگان در استان کرمانشاه مشخص نشده است، گفت : شناسایی دلیل این کاهش جمعیت نیازمند کمک جامعه دانشگاهی با انجام تحقیقات علمی، ورود کارشناسان و راهبردی کردن پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به تأثیرات منفی کاهش جمعیت گونه‌های جانوری در استان افزود: کاهش و یا افزایش یک گونه‌ی جانوری سبب برهم زدن زنجیره غذایی و جریان انرژی در طبیعت شده که می‌تواند با افزایش آفات و تخریب محصولات کشاورزی همراه باشد.

یاوری ادامه داد: در سال‌های اخیر تخریب محیط زیست از جمله تالاب‌ها توسط انسان و سایر عوامل مربوطه سبب ایجاد ناامنی برای پرندگان شده و این امر می‌تواند موجب کاهش و حتی توقف مهاجرت پرندگان به استان شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه سرشماری پرندگان و گونه‌های شاخص جانوری هرساله از فصل پاییز شروع می‌شود، گفت: سرشماری پرندگان از ۱۲ دی ماه آغاز و تا ۱۲ بهمن ماه ادامه دارد.

او افزود: سرشماری پرندگان در سایت‌های از پیش تعیین شده همچون تالاب هشیلان، آب بندها، چشمه‌ها و سراب‌ها به منظور تخمین جمعیت هرگونه و بررسی ارتباطات بین موجودات زنده با محیط غیر زنده در حال انجام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.