مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه با اشاره به اعمال خاموشی در استان‌های شمالی کشور در شبانه روز گذشته گفت : اگر مردم مصرف گاز و برق را مدیریت نکنند، احتمال اعمال محدودیت خاموشی (قطعی برق) در سطح استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون با اعمال برخی از تدابیر نظیر خاموشی نوبتی معابر و روشنایی بزرگراه‌ها و یا برخی از اماکن از خاموشی در سطح استان جلوگیری شده، خواستار مشارکت و همکاری مردم در مدیریت مصرف گاز و برق شد.

او با بیان اینکه به ازای روشنایی هر لامپ ۲۵۰ واتی یک متر مکعب گاز مصرف می‌شود،گفت : مشکل اصلی تامین سوخت نیروگاه‌های برق است و گرنه هیچ مشکلی برای تولید برق وجود ندارد، فقط سوخت آن‌ها که گاز است امسال بدلیل مصرف بیش از اندازه مشترکان دچار مشکل شده که با مشارکت مشترکان حل می‌شود.

مراتی افزود: دادگستری برای تامین سوخت برخی از نیروگاه‌های برق دستور استفاده از مازوت را داده است و برای هر ساعت کار نیروگاه‌های برق از سوخت مازوت باید ۸۰ لیتر مصرف شود که بازدهی کم و هم آلودگی هوا را به دنبال دارد پس چه بهتر مشترکان در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا سوخت نیروگاه‌ها دچار مشکل نشود.

او با تاکید بر اینکه مشکل در تولید برق نیست، فقط سوخت رسانی به نیروگاه‌های برق با مشکل روبرو شده ابراز امیداوری کرد با هم افزایی شرکت گاز هرچه زودتر مشکل تامین سوخت حل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه، پیک مصرف برق دیشب را ۵۶۰ مگاوات اعلام کرد که نسبت به پیک مصرف برق در تابستان بیش از ۲۰۰ مگاوات کاهش یافته است.

مرآتی گفت: کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند که نشان از ضعف صنعت در این استان دارد.

او تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت را سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری را هشت هزار و ۹۰۰ مشترک اعلام کرد.

مرآتی گفت: شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.